onsdag 21. mai 2014

Mange nye collager =)

Ja sånn går det, når gartneren er for opptatt, og glemmer å legge ut i mindre doser....da blir det bilderas!
Here goes:
Litt busker og trær.. Det begynner å bli sånn rundt dammen som jeg ønsker, litt nedgrodd og vilt =)
4 slags geranium rundt en syrin, morsomt med variasjon i bladverk!
Og krakken/benken nede ved den tidligere myra har blitt en ganske så koselig og velbrukt plass i år, her trives både jeg og kattene.
Potetene kommer snikende opp, og urtespiralen er nesten full =) Bedene renner snart over av grønt: helt herlig!
Litt oversiktsbilder fra Fjellberg idag!
Litt forskjellig blomstring akkurat nå: blant annet den kjente, ikke-så-kjære gule =P Men, den er veldig populær blant humlene, så de blir kun luket i bed og grønnsakshagen.
Endelig! Endelig har rhoddiser og epletrær kommet i blomst hos meg og =D Og sildrene er flottere enn noengang!
Foxtrot-tulipanens utvikling =) Den har faktisk blitt enda mer rosa siden bildet ble tatt (De synes på noen oversiktsbilder)! Jeg blir mer og mer glad i disse, og vurderer å handle inn enda flere =P
Stjernemagnoliaen hadde, som mange andre, ett tøft år i fjor. Flere grener frøs i stykker, og det kom vel ikke en eneste blomst.
Men i år har den bestemt seg for å ta igjen for fjoråret! Det er faktisk ganske mange blomster på det pittelille treet (det er mindre nå enn da jeg kjøpte det - fysjom til fimbulvintre!), og de lukter så himmelsk godt =D
Brudespireaen (Jepp, jeg elsker den!) er på det flotteste jeg noengang har sett den! Det ser ut som den er full av snø, og det lukter nydelig flere meter unna =D
Litt annet i rosa og blått, blandt annet har forglemmegeiene endelig blitt fine. De har liksom ikke villet før, selvom jeg har sådd eller kjøpt dem hvert år... I år er de blomsterrike og flotte =D
Også foxtrotene da ;)





















Fikk klippet plenen idag, det var godt å få unnagjort! Vil ikke anbefale det sammen med bekkenløsning, egentlig... =P
Nå sitter jeg og venter på tordenværet som er spådd, lummert er det.. Får håpe Tor drar fort forbi idag, her om dagen ble han her fra 17-23 ;)
Hørte gjøken kokoooe i går forresten!
Ha en flott rest av mai, nå er det snart juni og offisielt sommer! =D

3 kommentarer:

stallnilsen sa...

Heia, takk for at du er innom bloggen min og legger igjen koselige kommetarer :)
Så utrulig fine bilder du har på innlegget ditt, den brudespireaen var bare helt nydelig, trur æ må kjøpe mæ en sånn iår :)

Kjempefine blomstrer hos dæ, ta det rolig med bekkenløsninga di, og bare nyt hagen din :)

Ha ei fortsatt fin uke.

Lisbeth :O)

Tigertina sa...

Takk for det :)
Ja brudespirea gir meg mye glede =D
Jeg forsøker å ta det med ro, men nå er kællen i jobb sånn 12-14 timer daglig, så prøver å gjøre det jeg klarer =P

Underberget sa...

Hei hei:-) Her var det virkelig mange fine bilder fra hagen din! Så fine blomster og stauder du har! Magnolia er så vakker og brudespireaen din var virkelig fin og fyldig! Og så utrolig koselig med det gamle uthuset på tunet deres, sammen med ny kjøkkenhage og urtespiral!
Kos deg masse i hagen og ha en fortsatt fin helg!
Klem Berit