fredag 25. april 2014

Blomstringsbilder og spreng-vår!

For her skjer det ting fortere enn jeg får fulgt med nemlig ;)
Men vakkert er det, og deilig, når sola varmer, fuglene synger om kapp og blomstene popper ut raskere enn kaninunger hos løskaniner ;) Flere dager har det vært så varmt og fint, at jeg har kunnet sole meg i bikini! Det pleier ikke skje før uti juni... Jeg nyter, og håper det snart er like grønt og fint over hele landet =D
Se på alle de lekre primula/aucalisene! Kjøpte frø fra Barnhaven i fjor, og alle har jammen overlevd vinteren =D
"eventyrstien" med alle vårblomstene. De synes ikke så godt på bildet, men det er ett teppe av hvitveis, chinodoxia og scilla!
 Litt fra diverse bed, nye innkjøp i går (jeg er stolt over å ha kommet hjem med kun 4 små stauder, etter besøk hos 3 hagesentre! Begrensningens kunst har bevilget meg besøk! =O ) + Gråpus som er med matmor og soler seg ;)
Og så.....årets største blomstringsglede: prydkirsebær! Var redd den hadde fryst i vinden og regnet i vinter, men neida, sjekk blomsterfloret! Noe så vakkert =D Denne heter "Ruby".



























Ha en kjempefin helg! =D

4 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Det er så deilig med vår=) Vi har ikke like mange fine i hagen som deg, men de kommer nok etter hvert. Håper det går bra med deg=) Og lykke til med alt det koselige du har i vente=) Vibeke

krepsemor sa...

Nydelige primulaer, og så herlig med dette været! Her har vel ikke akkurat vært bikinivær, men ikke langt ifra heller :)
Vi må bare nyyyyyte!
God helg!

Inger Marie sa...

Ja..nå skjer det fortere enn vi greier og følge med...men deilige dager er det:) Nydelige blomster du byr på:)
Ønsker deg fine dager:)

Tigertina sa...

Takk for trivelige kommentarer =D
Jeg har nytt solskinnet maksimalt, og tilogmed blitt litt solbrent ;)
Nå er det litt kjøligere igjen, så kan hende ting skjer i ett litt roligere tempo fremover. Men vil fortsette å dele bilder av alt jeg er glad for i hagen =D