fredag 18. april 2014

April, du milde, vakre grønne!

Det føles nesten ut som mai, og det er helt herlig!
 Dette er litt over en uke siden...

Dette bare ett par dager siden =D Gjett om jeg koser meg ute så fort det er finvær?
Juleroser, primula, chinodoxia, russerblåstjerner, hvit- og blåveis, hestehov, gravmyrt...alle blomstrer de nå, mye tidligere enn de pleier =D
Litt oversiktsbilder.. Gleder meg til geraniumblomstring i år, nå har jeg 4 ulike slag i det bedet!
Er igang med såing i grønnsakshagen, i år tester jeg ut dette med companion/guild-planter....
Litt nytt i hagen: Vi trenger ett stengsel på toppen av den store skråningen (Vi har nok ei som beveger seg selv neste sommer), og ett tregjerde eller steinkant blir dyrt og tar mye plass. Så vi forsøker med ett flettet pilegjerde, og ser om det fungerer! Hvis det blir bra, benytter vi pil på resten av toppen og =)
Vi har ryddet ut en del ting av dødsboet, og fikk mange fine, gamle, solide ting som de nærmeste ikke ønsket å kaste. Så nå har vi både vinballonger og solide jerngryter i hagen, noe jeg har ønsket meg.. Litt trist måte å få det på, men det kommer til glede og nytte!
Og her er litt bilder fra årets store Hagemesse i Lillestrøm, eg stod på stand hos Hagegal som jeg pleier, bare ikke like lenge pga mage og hofter ;)
Synes messa blir bedre for hvert år, mye mer utvalg i planter og småting, og mindre stein og hagemøbler! Noe jeg virkelig er glad for ;)
Det ble ikke med så mye hjem, men pil til overnevnte gjerde, ett par tomater, en aubergin, ett par stauder jeg ikke husker navnet på, en iris og en hjelm av noe slag fikk nytt hjem!
Og jammen var det ikke en snill Hagegal som hadde satt igjen bjørnerot og pepperrot til meg! De er allerede plantet ut =)
















Nei nå skal jeg ut i sola, og så gulrøtter ;) Ha en flott påske!

Ingen kommentarer: