torsdag 29. august 2013

Høsten er på vei!

...og hvor i alle dager ble sommermånedene av? Nå er det straks september, og jeg føler jeg ikke har fått gjort noenting.. Jeg vet jo jeg har gjort noe, men tida har bare, flydd?
Noe har blitt utført, heldigvis ;)
Har endelig fått lasta ned sånn collage-app til telefonen, så si gjerne hvordan det funker med store collager i blogginnlegg! Om det er bedre med ett og ett bilde, eller om disse funker...



 

Her har jeg gravd opp, sortert, og gjenplantet hele det lange verandabedet! Alt i bedet, untatt rosene Martin Froebischer, Mundi, og klematisen Mrs. Bateman har blitt kastet rundt.. Jeg innbiller meg at det ble littegrann mer system i rotet nå :P Alt det høyer bakerst, etc.. Vi får se til neste år, når det har grodd seg til ;)




 
 
 
 
I collagen over ser dete diverse fra grønnsakshagen! Blandt annet poteten blå kongo, og de fargerike gulrøttene =D Ble servert i familiemiddag...til noe skeptiske miner, men det smakte godt, tross fargene :P








Litt forskjellige blomstring fra hagen i år =)






Flere blomster fra hagen :)
 
 



 
 



 
 
Rosa fra krydderbedet! Oregano, lavathera, salvie, sitrontimian...
 
 
 
 
Dett var dett! Eller, har hundrevis av andre bilder, men tenkte det holdt med x antall collager på en gang :P
Hva synes dere, funker det?
Det tok ihvertfall langt kortere tid å lage innlegg denne gangen (og ikke minst - tar myyye mindre lagringsplass hos Photobucket)!
Håper dere alle har hatt en fantastisk sommer! Beklarer dårlig med bloggbesøk fra meg, men har vært utendørs i sola ;)

8 kommentarer:

stallnilsen sa...

Oi oi så kjempefine bilder du hadde lagt inn ;)

Ser det blomstrer flott hos dæ.
Ja, man kan spørre sæ kor ialle dager er sommeren blitt av ??
Sommer måndene går alt for fort.

Ha en fin kveld, Tigertina.

Lisbeth :)

Mariann sa...

Så frodig kjøkkenhagen din har vært i år! Hyggelig å tilberede og servere hjemmedyrkede grønnsaker.
Flotte collager av sommerens blomstring hos deg!
Det er utrolig så fort sommeren går, og jeg er ikke klar for høst enda. Men desverre ser værmeldingen for neste uke ikke bra ut for oss.
Ha en fin helg!

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer :-)
Ja sommeren som føles ut som en varm, solrik evighet i mai, er bare minner snart!
Vi får håpe på en fin høst :-D

4 i Kiellandsgata sa...

Bildene ble veldig fine=) Artig å se hvordan hagen din er blitt. Den ser ryddig og velstelt ut=)

Like kjøkkenhagen din, og nå ble jeg enda mer inspirert til å utvide min egen! Håper du har det fint=)

Vibeke

Bille sa...

Skikkelig bra med blomstring hos deg i år! Mye forskjellig du har. Synes kollagene ble fine. Det funker greit når det handler litt sånn om samme tema, kanskje verre hvis du skal kommentere litt på hvert av de små bildene.

Nåt augustinnspurten! Snart er det sommer igjen!

Jannibele sa...

Colagene funker som bare det syne jeg! Ser da jammen ut som om du har fått gjort mye i sommer. Så skal det jo være tid til å nyte også. Det har du virkelig også. Utrolig fin og rik blomstring. Jeg har en svakhet for blått og lilla.

Ingvill Egeli sa...

Flotte blomstercollager! Og stilig kjøkkenhage du har! Du har så mange blomster i akkurat de fargene jeg elsker. Helt nydelig! Er enig i at det har vært deilig å nyte sol og sommer - får liksom ikke nok, og vil ha indian summer! Håper du får masse varme dager i september!!

Tigertina sa...

Takk for alle hyggelige kommentarer :D
Da fortsetter jeg med collager ;)
Det er faktisk nesten indian summer nå, det er skikkelig varmt og deilig her i Trøgstad!
Ha en fantastisk september alle sammen :D