søndag 4. august 2013

August, og på tide med nytt bilderas =P

Her kommer det rett og slett en hel haug bilder =)

<- Supergode jordbær, med råååååsa blomster! Kjøpt på Mester Grønn :)
<- Vi har gjort ett heltemodig forsøk på å rette plenen, her har det vært en noe omtåket elg på besøk =P Andre steder har det rett og slett søkket sammen etter at vi gravde og gjorde om. Vi får se hvordan det blir :)
>- Mmmmmmm, lekre pionvalmuer!





<- Rosen"The Fairy" :)
<- Vært på loppemarked og skaffa meg litt pynt til hagen :)
<- Disse skal settes på pinner, og brukes som fuglematere =D Loppemarkeder, og "fyll posen for 50 kroner" er tingen =P
<- Oregano og brudeslør =)
<- Hosta i blomst =) Også kalt bladlilje, noe jeg lett forstår når jeg ser på den... Synes de er så vakre =D
<- Malva Moschata, og dam-engelen som knakk føttene, og ble blomsterbed-engel istedet =P
<- Ble igrunnen veldig fornøyd med dette bildet!
<- Tomater i lange baner!
<- ......venter på at de skal bli røde, søte og gode :)
<- Etter en varm, tørr og helt nydelig juli, var det noen trær som var helt på kanten til å dø... Tomta heter jo Fjellberg av en grunn, og det er dårlig med steder å gro røtter til, når det først er tomt for vann...
Etter en aldri så liten vindkule så det slik ut! Dette er en uke siden... Høststemning, anyone?
<- Den utrolig skjønne erteblomsten "Pulsar". Skal garantert gjentas neste år! =D
<- Vi hade besøk av denna karen en ukes tid, da eier var på tur... Fjellberg dyrepensjonat, værsågod! =P Er ikke noe problem å passe sånne pelsdotter, er så snille atte :)
<- En lenge etterlengtet venn! Knoppene varte og rakk, i mange uker.. Også plutselig en dag, så sprang den ut :D
<- Rosa Mundi - jeg elsker de smågale fargesprakende mønstrene! Noen liker den ikke, jeg er ikke en av dem ;)
<- Er ubeskrivelig glad jeg brukte noen kroner på denne, den har gitt tilbake i mangefold! En slags krysantemum, kjøpt på Eggen Gartneri :)
<- Calendula/ringblomstene er like villige som de pleier! Jeg venter på bivoks, så skal jeg lage ringblomstsalve =D
<- Loookin' at'cha! Fant denne på tur i Drøbak, den var nesten litt creepy ;)
<- Sumpfilter-dammen lakk, og måtte duklegges.. Litt jobb, men resultatet ble bra =)
<- Planter og filtreringsmedier tilbake på plass :)

<- Hengekøya er god å ha på varme sommerdager =)
<- Alvesti i skogen! Vi har vært på blåbærturer, og jammen ble det ikke pai etterpå også ;)
<- Min venn; bjørebroen! =P

<- "Let there be dragons/ meddle not in the affairs of dragons - for thou art crunchy, and good with ketchup" =P
<- Nydelig landskap, på vei fra Drøbak =)
<- Og sånn ser det ut i denne delen av hagen nå... Litt mer innhold enn i fjor :) Det går fremover!











Ha en kjempefin uke, kos dere og nyt sommeren mens den er her! =D

6 kommentarer:

Et nytt landsbyliv sa...

Nydelige bilder og herlig stemning i hagen din. Loppis er tingen - mange skatter å finne der. Fortsatt god sommer !

Tigertina sa...

Takk og i like måte :D

Ingvill Egeli sa...

Så flotte bilder du har her! Nydelig sommerstemning i dem. Den hengekøya så himmelsk ut. Spesielt bilde av blåklokker med solglimt. Nydelig sommer du har hatt! Og de valmuene kunne jeg tenkt meg å så, jeg også. :)

Tigertina sa...

Takk takk :) Det har vært helt fantastisk her de siste ukene, og det synes :D
Pionvalmuene er kjøpt hos Impecta, i en mix-pose! Kjempeenkle, kast dem i potta/bedet på våren, og la dem klare seg selv!

ToneM sa...

Her var det mye fint, både av blomster og loppisting! Koppene med rød/rosa dekor var meget populære i min ungdom. :-)

4 i Kiellandsgata sa...

Så koselig å ta en titt i hagen din=) Fantastisk mange fine blomster=) Håper dere får ei fin helg=) Vibeke