søndag 10. februar 2013

X-faktor for hvite blomster!

Denne omgangen hadde jeg ikke fullt så mange å velge mellom.. Det er litt færre hvite enn rosa blomster i hagen, men det ble litt valgets kvaler denne gangen og =P
<- Saxifraga, eller sildre på godt norsk :) Den lyser opp i fjellhagen tidlig i mai og juni!
Desverre er jeg ikke helt fornøyd med bildet, det er litt blurrete og uklart.. Den gamle mobilens kamera ble litt slitent ;)

<- Krokus, jeg elsker krokus! Ett bombesikkert vårtegn, og vakre er de og! Men av samme grunn som over, vil jeg ikke ha dette som min deltaker..
Malva Moschata er min deltaker i Moseplassen hvite X-faktor! Jeg kastet noen frø rundtomkring her en sommer, og plutselig var den overalt! Og den er vakker! Plutselig var det store skyer med hvite og lyserosa blomster i hele verandaområdet, og masse sommerfugler som flagrer mellom dem :)
 
For flere deltakere - gå til http://moseplassen.com/!

11 kommentarer:

Mia sa...

Vakkert, Malva er som akleie, ingen sommer uten :)

Fagertun sa...

Hei.
Så nydelig!
Jeg har sansen for blomster som frør seg, og dukker opp litt her og der hvor det passer dem selv. Noen ganger blir det kjempefint - og hvis ikke kan man jo bare flytte eller fjerne.
Ha en fin søndagskveld og lykke til:)

Vivi sa...

Hvit malva er super lekker. Jeg har mange småplanter av den, og setter de rundt omkring alle steder.

Ønsker deg lykke til i konkurransen! Klem

Nora sa...

Denne har jeg også i hagen og de er bare så skjönne! Et bra valg du tok der!
Lykke til i konkurransen!

krepsemor sa...

Jeg elsker hvite blomster, for de gir slik ro for øynene. En kan virkelig fråtse i dem uten at det blir for mye liksom! Malva`en din er et veldig godt valg!
Ønsker deg masse lykke til!

Et nytt landsbyliv sa...

Jeg har noen rosa malva her og der - helst utenfor blomsterbed fordi den nok har vandret og selvsådd seg. Den hvite var jo helt skjønn da! Lykke til !

Aud på Dal sa...

Hvite blomster som frøsår seg villig er kjekt i hagen. Malva mochata er en nydelig blomst.
Lykke til i X faktor:-)

Mariann sa...

Nydelig Malva! Jeg husker denne fra barndomshjemmet, så det er litt nostalgi forbundet med denne for meg.
Lykke til!

Jannibele sa...

Der kom en av de tidløse favorittene mine. Så nydelige. Disse vokste så fint både i hvitt og rosa da jeg startet mitt hageliv på Enerhagen. En fornøyelse å ha dem i hagen. Lykke til med konkurransen.

Alice´s Eventyrland sa...

Dejlige hvide skønheder! Den hvide malva kendte jeg ikke, den er pragtfuld :)
Lykke til!

Tigertina sa...

Tusen takk for koselige kommentarer :D Det er så morsomt å få så mange positive tilbakemeldinger!
Malva Moschata har på få år blitt en av mine favoritter, sender gjerne frø til sommeren, om noen ønsker det :)