søndag 17. februar 2013

X-Faktor for blomster - Gul delfinale!

Oioioi! Gul ja.... Min elsk-hat-farge nummer en! Jeg elsker den, men den passer ikke inn noe sted hos meg! Hmf.. Untatt i flammebedet, der har jeg rød-oransje-gul...
Men de gule blomstret ikke i år...
Eller unnlot jeg bare å ta bilder?
Godt spørsmål, svaret er uvisst ;)
Men resultatet er jo at jeg har veldig få bilder å velge mellom! Faktisk stod det bare mellom to kandidater:
<- Enten måtte det bli ringblomst.....
<- ....eller den gule alle elsker å hate:
Løvetann :D

Om man studerer den nøye, så er det faktisk en svært vakker liten sak! Hadde den bare ikke vært så ivrig av seg ;) Den er kjempesunn, og kaninene elsker den!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så Løvetann er min kandidat i gul delfinale!
For å se andre gule planter (kanskje mer attraktive å i bedene?), se Moseplassen!




10 kommentarer:

Vivi sa...

Gule blomster minner meg om sol og sommer. Flotte bilder!

Ønsker deg lykke til og ha en fin søndag! Klem

Jannibele sa...

Så herlig at du valgte løvetann; "ugresset" de fleste av oss kriger mot:) Jeg har også et hat-elsk forhold til den, men smelter når den danner et gult teppe sammen med forglemmegei om våren:) Lykke til i konkurransen!

Aud på Dal sa...

Løvetannen er fin den, men akk sp brysom.
Nydelig det siste bildet ditt.
Lykke til i X faktor:-)

Jerpeveien 6 sa...

Ja, løvetann er virkelig livskraftig :) Hadde alle de andre plantene i hagen min trives like godt som denne kandidaten, ja, da hadde det blitt trangt om plassen etterhvert :) Men den er vakker... God søndag til deg, og lykke til!

Nora sa...

En nydelig kandidat! Ifjor lagde jeg sirup av lövetannblomster - det var kjempegodt:-)
Ha en fin söndag og lykke til i konkurransen!

Tigertina sa...

Hihi, artig at dere likte bildet :)
De fleste av oss ser stygt på denne blomsten.. Men, den er kjempesunn i te, eller i salat!Den er vanndrivende, og renser nyrer og lever!
Så kanskje vi bør bruke den istedetfor å kaste? ;)
Så spennende Nora - jeg vil gjerne ha oppskriften, om du har? :D
Tusen takk for kommentarer :)

krepsemor sa...

En hel eng med løvetann er skikkelig flott, men ikke i plenen min......Noen sår jo til og med løvetann, men da i en rosa variant! Men i dag skal vi hylle løvetannen :)
Lykke til!

hageglad sa...

Løvetann er nydelig, som små soler! Lykke til! Hege

Mandelhjärta sa...

Løvetann er virkelig flott på nært hold, men vi ønsker den jo ikke i plenen. Sommerblomst og solgul er den likevel! ;)
Lykke til!

Tigertina sa...

Takk :D