mandag 18. februar 2013

X-faktor for blomster 2013 - delfinale for grønne og svarte blomster!

Veit dere hva? Jeg har faktisk bilder av sorte blomster! Okay, nesten sorte da ;)
Visste jeg hadde det ett eller annet sted, men om det var på denne laptopen, eller på den som krasja i fjor............. Heldigvis var det på denne! Puh...
Grønne blomster har jeg desverre ikke noen bilder av, så her kommer mitt sorte bidrag:
Pionvalmue!

 

<- Litt sjenert denna, ville helst ikke bli tatt bilde av! Mye morsommere å svaie i vinden, må vite!



Også regn  da? Hvor blir det verandaoverbygget av liksom? =P

2012 var første året jeg har forsøkt pionvalmuer. Det ble overveldende blomstring, og det frister definitivt til gjentakelse! =D

 
Så lykke til, vakre pionvalmuen!
For flere sorte, eller kanskje noen grønne vakringer - titt innom Moseplassen!




9 kommentarer:

krepsemor sa...

Så nydelig din sorte pionvalmue er! Jeg har frø til en fyllt en, og den skal jeg jammen så i år!
Ønsker deg lykke til!

Bjarne Johannessen sa...

Den var fin, Tigertina. Sånn må jeg skaffe meg.

Mia sa...

Den liker jeg godt, må virkelig huske på vallmo til sommeren. En så mørk skjønnhet må man jo finne en plass for i enhver hage. Lykke til :)

Mariann sa...

Nydelig farge på vallmuen din!
Lykke til!

Maria sa...

Flott valmue, TT :-) Lykke til!

Et nytt landsbyliv sa...

Fin sjarmør dette! Jeg håper at frøene mine gir resultater - for jeg har prøvesådd litt av posen med svare valmuer. Krysser fingrene for at jeg kan forevige noen vakre blomster til sommeren slik du har gjort! Lykke til

Tua sa...

Peonvalmuer er herlige blomster :) Jeg må ha masse hvert eneste år, bare strø ut lissom ;)
Masse lykke til med denne vakre kandidaten.

Alice´s Eventyrland sa...

Virkelig smuk valmue, flot farve!
Ha en dejlig dag og lykke til!

Tigertina sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Var ille fornøyd selv og ;) Har tatt frø, og krysser fingrene for at den blir like fin i år! :D