torsdag 14. februar 2013

X-faktor for blomster 2013 - delfinale for Blå blomster :D

Her var det brått litt flere å velge i, for min del =D Blå er en favoritt hos meg!
Desverre har jeg ikke så mange blå som jeg skulle ønske, men noe er det da.. Synes veldig mange går for mye over i lilla, så ren blå er en vrien farge å finne i naturen!
<- Vi har jo for eksempel blå hageiris? Men den er temmelig lilla i mine øyne...
<- Blå akeleie? Neeei, fremdeles lilla!
<- Blåklokker, i dette tilfelle storklokke, er jammen ikke skikeklig blå de heller!
<- Men hva skimter vi her? Den må da saktens kunne kalles lyseblå, eller hva?
Forglemmegei! En av mine evige favoritter!
<- Jeg husker mange varme og lyse sommerkvelder ute på bestefars jorde, på jakt etter disse søte små, som hadde gjemt seg unna både plog og sprøytemidler! Tuslet som oftest hjem med en halvslapp, men velkommen, bukett med slike :)


Så heia forglemmegei! Du er ett av mine vakreste sommerminner!


For flere blå vakringer - se på http://moseplassen.com/ :)

8 kommentarer:

krepsemor sa...

Du har rett i at mange blå er nesten lilla, men så er ikke lilla med i konkurransen da :) Forglemmegei er en nydelig blå sommerblomst, og den gir mange barndomsminner hos meg også!
Lykke til :)

Jannibele sa...

Jeg eeeeelsker forglemmegei:) Så fine blå! Lykke til.

Bjarne Johannessen sa...

Jeg heier også på forlem-meg-ei!

Et nytt landsbyliv sa...

Forglemmegei er den søteste blå! Men du er streng med de lilla-blå synes jeg.

Mariann sa...

Forglemmegei er et godt valg blant de blå, supersøt er den!
Lykke til!

4 i Kiellandsgata sa...

Så mange fine blå=) Jeg elsker Iris! Håper du får ei super helg=) Vibeke

Anne (Moseplassen) sa...

Fine lille forglemmegeien, jeg synes den er så koselig, vant til at den vokser i utkanten av plen hjemme hos foreldrene og flittig sår seg inn under busker :)

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer :D

Jeg elsker rene farger, og det er veldig få blomster som er rent blå! De fleste skjærer som nevnt over i lilla.. Ikke at de er noe mindre vakre for det, for det er de ikke :D
Så om noen synes jeg er for streng? Beklager det! Jeg har alltid vært veeeeldig kresen i fargeinndelinga, helt fra jeg var lita og sorterte perler og crayons etter fargesirkelen ;) Så håper dere kan tilgi meg, det var absolutt ikke meninga at noen skulle bli fornærmet! Det er rett og slett bare slik mine øyne og hode fungerer :)