lørdag 9. februar 2013

X-Faktor for blomster 2013 - Rosa!

Oi, dette var ikke lett! Rosa er en av mine yndlingsfarger når det gjelder blomster! Og jeg har utallige slag, og ørten bilder av hver... Så hvordan velge ut?
Hmmm.... Jeg kikket, og slettet, og forkastet, og dro meg i håret... Men til slutt endte jeg opp med mine tre favorittbilder:
<- Kveldsbilde av en blomst jeg fikk gjennom hemmelig hagevenn.. Husker desverre ikke navnet, da jeg glemte å ta bilde av skiltet først...
Dermed er den ute av dansen..
<- Å du elskede syrin, nå er det ikke mange månedene til jeg kan gå og puste inn din ubeskrivelig nydelige duft igjen! Jepp, elsker syrin ;)
Men er ikke heeelt fornøyd med dette heller...

Så veit dere hva? Jammen ble det ikke helt vanlig rødkløver som ble min deltaker i Rosa X-faktor i år! Den vokser i hagen min, i villskråninga, og jeg plukker massevis i buketter på bord både inne og ute. Har massevis av gode minner om blomsterkranser og blomsterkroner... I tillegg smaker den godt, om man trekker av "kronbladene" og biter i innerste tuppen =)
Så lykke til Rødkløver =D
For å se flere vakre blomster, gå til http://moseplassen.com/ :)

19 kommentarer:

Aud på Dal sa...

Kan skjønne at du valgte denne jeg, den er jo nydelig selv om den blir betraktet som ugress.
Se bare på selve blomsten og oppbygninen, herlig farve og attpå til nydelig bladverk.
Lykke til i konkurransen:-)

Margrethe sa...

Så flott at du valgte Rødkløver. Her tar jeg godt vare på enhver plante både med tanke på bidrag til blomsterbukettene, men også som urteplante. Et par fine blomster som dryss i sommersalaten er både godt og helsebringende. Lykke til i konkurransen.

Jannibele sa...

Herlig alt du valgte Rødkløver. Markblomster har virkelig sin egen sjarm. Jeg elsker markblomstengen jeg har i hagen min. lykke til i konkurransen. Så fin blogg du har. Kjekt å møte på den.

Anne (Moseplassen) sa...

Aud da, rødkløver er da ikke ugress! ;)

Nydelig bidrag Tigertina, hyggelig at du er med.

Jannibele sa...

Hei igjen. Du har fått en ny følger:)

November- symra sa...

Rødkløver bli omtalt som urt i boka mi. Jeg skulle ønske den prydet grøfta langs gjerdet mitt. Lykke til i x-faktor!

hagen vår sa...

Rødkløver er nydelig. Vakkert bilde. En sommer sådde jeg en liten blodkløvereng. Det ble kjempefint. Lykke til i konkurransen! Hilsen Anne

krepsemor sa...

Ja, det er vanskelig å velge, når en har mange å velge blant! Da er det bildekvaliteten og motivet som bestemmer, og ikke alt er like heldig. Rødkløver er en flott kandidat, og jeg husker godt at vi trakk ut kronbladene og sugde på dem. De smakte så søtt ;)
Ønsker deg masse lykke til!

Mandelhjärta sa...

Rødkløver er en herlig sommerblomst! :)
Lykke til i konkurransen!

Mariann sa...

Rosa er en favorittfarge her i hagen også. Rødkløveren din er en flott kandidat.
Lykke til i konkurransen og riktig god helg!

Nora sa...

Rödklöver var et utmerket valg synes jeg! Lykke til i konkurransen!

Tua sa...

Godt valg. Vet du, i det ene bedet her vokser det rødkløver, den får stå i fred, den passer så godt inn akkurat der. En vakker og verdig kandidat.
Fin lørdag til deg.

Et nytt landsbyliv sa...

Rødkløveren er en hit! I blomsterengen i hagen i skogen så får den boltre seg fritt. God valg og lykke til!

Åshild i bestemors hage sa...

Flott deltaker.

Tigertina sa...

Wow, så mange hyggelige kommentarer! :D Tusen takk skal dere ha, kjempekoselig med så positive tilbakemeldinger!

Ranten sa...

Sommer sommer sommer! Lykke til :)

Alice´s Eventyrland sa...

Så dejlig forfriskende at se en markblomst herinde! Den er dårende dejlig! Lykke til!

AnitaH2 sa...

OG så er rødkløver nitrogenbindende, er den ikke? Heia, Vakre Rødkløver!

Tigertina sa...

Tusen takk :D
Ja, kløver er nitrogenbindende, og en super å ha i kombinasjon med vanlige prydblomster :)