tirsdag 11. desember 2012

Det er jul juuule jul =D

Det er jo ett godt stykke ut i desember, og det er nydelig ute om dagen! Etter en laaang trist, bløt og grå høst, så kom plutselig førjula med 10-20 blå grader, og ett lett snølag!
Litt brå omstilling i temperatur, men du verden så mye bedre jeg trives nå ;)
Se så fint det er utenfor Varemessa i Lillestrøm! Var det på Alternativmessa 2. desember :)
Og sånn ser det ut på vei til jobb!
Julehjertet mitt, og solnedgang utenfor!
Julestjerna på kjøkkenet, og lysa på verandaen :)
Massevis av Dronning Ingrid i stuevinduet!
Utsikten fra postkassa og til naboen :)
Også har jeg sett så mange lekre utendørs dekorasjoner laget av ballonger med vann og konditorfarge i, så dette måtte jeg også prøve! Ballonger kjøpt inn og fylt..
Og ut i minusgradene med dem! Ca to døgn tok det å få de gjennomfryste! Med mellom 6 og 10 minus.
Ble da ikke så ille disse her? =D
De her ble ikke fullt så vellykka ;) Tror jeg skulle hatt litt mindre vann i ballongene... Og litt mer konditorfarge, for alt samlet seg på bunnen.. Men shitt au, da har jeg prøvd ;)
For å lage islykter, så må du slå hull på ballongen etter noen timer, så den blir hul! Dette var ikke beregnet som lykt, det var bare utålmodige meg som skulle sjekke om de var ferdige enda =P Men den endte opp som det ;)
Også har jeg laget meg julekrans, som henger ute på trappa! 
Og her er hva jeg driver med når jeg ikke får vært i hagen, og er lei pc og bøker (! Ja det skjer faktisk - om enn ikke så ofte!). Da blir det julegaver til prinsessa!
Og da lar jeg julelysene blinke farvel for denne gang :)
God førjulstid :) Pass dere for halsbetennelsen, den fant veien hit ;) 

4 kommentarer:

stallnilsen sa...

Heia, fine bilder fra dæ.
Kransen du hadde laga var kjempefin .

Ha en fortsatt fin advent.

Hilsen Lisbeth ;D

krepsemor sa...

Så flotte vinterbilder, og koselig med lys inne og ute nå som det er så mørkt hele tiden! Jeg har også det lyshjertet i vinduet mitt :)
Kult med isballonger! Jeg prøvde meg på en islykt ved hjelp av en stor og en liten bøtte, men den lille bøtta forskjøv seg, så det blir mislykket.....
Nydelig pyntet krans du har laget!

Mariann sa...

Det er hyggelig å pynte med lys både ute og inne nå i adventstiden, og snøen gjør jo alt så mye lysere og lettere.
Jeg likte julekransen din!
Kos deg videre i advent!

Laila sa...

Ønsker deg en riktig god jul.
Klem Laila