tirsdag 20. november 2012

Snart jul!

Og jeg er snart ferdig med julegavene, tjohei! Måtte bare skryte litt, for pleier vanligvis å være ute i siste liten, sammen med den mannlige delen av befolkningen =P

I hagen skjer det absolutt ingenting, det regner, regner og regner litt mer.. Er skikkelig gjørmete ute.. Det var deilig de dagene det kom litt frost!
<- En krypmispel kan være ganske dekorativ på senhøsten!
<- Heucheraen er like vakker enda! =D
<- Julelysa er på plass! Litt tidlig enda, men det er så trivelig med ekstra lys nå i mørketida, så pytt :)
<- Her har rådyra vært ;) Beitet med både jordbærplanter og roser.. Sånt skjer når man bor i skauen :P
Dessuten har jeg bestilt masse frø fra Impecta, hovedsakelig grønnsaker! Kålrot, grønnkål, diverse salater, gulrøtter... Tror 2013 skal bli en sunn grønnsakssommer!

<- Det er håp for stjernemagnolia-blomstring til våren og!
<- Det går kilosvis med fuglefrø, vi har besøk av masse fugler, og ett ekorn! Vi har døpt ham Earl the Squirrel! Er'n ikke søt? Sitter oppe i bjørka og kjefter på kattene om de går for nærme ;) Han er svart-grå med knallrøde poter og ansikt, litt uvanlig =) En artig gjest!


Nå sitter her med tekoppen og titter ut på gråværet, ser knapt over til naboen enkelte dager, for tåka henger jevnt over området. Men plutselig kommer det en fin, solrik dag, som da jeg tok bildene! De nytes for alt de er verdt!
Gråpus, Mats og jeg gikk tur i skogen om søndagen, da var det nydelig ute! Fuglekvitter og sol <3 Ja takk til flere slike!
Håper du har det bra der du er, og at du ikke stresser for mye før jul! Husk å puste iblandt, førjula skal være koselig!
Ønsker dere alle en fantastisk uke!
Klemmer fra meg til dere!



3 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Så hyggelig å lese bloggen din igjen. Godt å være ferdig med julegavene, er ferdig om ikke så lenge jeg også=) Ser ut som dere har omtrent samme vær som oss. Jeg er ikke så glad i snø, men vil gjerne ha snø i desember=) Håper du har det bra=) Vibeke

Vivi sa...

Kjempe fine frostbilder du har tatt. Det er så flott når frosten kommer. Jeg vil heller ha det, enn denne gråt værtypen vi har nå om dagen.

Koselig med lys, og nå er det snart "lov" å pynte til jul!

Klem Vivi

ElisabethS sa...

Her er jeg også ganske så klar til jul, og jeg er sjokkert over meg selv. Jeg har lagt lista litt lavere Ungene får kjøpekalendere, og jeg tror jeg dropper julekortene. Gavene er for det aller meste kjøpt, og det er til og med julemiddagen OG juletreet. Jeg takler ikke fulle kjøpesentre og stress og mas, så da er det greit å gjøre det meste unna i god tid.

Her hadde vi skikkelig fint vintervær vi, men nå regner det her også, var bra med tanke på trepionene som kom denne uka, men nå er de i jorda, så nå kan det godt komme masse snø igjen og dekke over alt og passe godt på plantene til våren kommer igjen.