lørdag 25. august 2012

Er det flere enn meg...

...som krysser fingra for en lang, tørr og varm høst? =P
Hihi ;) Vi har faktisk hatt noen fine dager altså, men rosene regner bort om dagen.. Sånn kan det gå, været styrer man ikke (Da hadde det nok blitt bråk i heimen, da jeg liker sol og varme, og samboern lettskyet og rundt 15 grader =P )

Har noen nye bilder jeg vil dele med dere, here goes:
<- Veranda-blomstene er i fullt flor! Etteren lang og kald sommer, kom alt plutselig på en gang nå i august ;)

<- Atlasblomstene lyser opp med sine mange, vakre tegninger og nyanser!

<- Sommer-astersene har endelig sprunget ut =D

<- Fremdeles noe blomstring i verandabedet =)
 <-Er det stokkroser, eller er det malva/kattost? Finner begge deler når jeg søker på google.... Meget usikker altså..Noen som er bombesikre på hva det er?
<- Kjøpte fire høstasters, rosen The fairy i mørkrosa , og en hvit, navnløs peon på salg på Eggen Gartneriutsalg =)
Denne fikk plass ved dammen!
<- Jepp, jeg elsker asters ;)

<- Disse tre havnet i det nye bedet =)
<- The fairy skal få krype utover kanten her =)
<- Begynner å fylles opp nå =)
Og jammen fant jeg ikke både Therese Bugnet og en gul Renaissance-rose, som jeg ikke er helt sikker på navnet på.. Kan det være Sophia tro? Den blomstrer ikke nå, så har ikke bilder av den..
<- Erteblomster i solnedgang =P
<- Digger fargene på dissa her! =D

Se, en drage =D




























Og vakre farger  =D

Nå blir det hjemmebakt pizza, også skal vi hente hvit grus og ha på parkeringsplassen mellom svillene! Det tror jeg blir ille bra ;) God helg videre!




7 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Så fint dere har fått det=) Jeg håper også på en varm og tørr høst, men de neste dagene ser ikke så veldig lovende ut=) FIn helg. Vibeke

shabby chic og lavendel sa...

Har sittet og sett på den flotte verandaen deres med det kjempeflotte gelenderet :)Hadde så vidt noe sol tidligere i dag men så kom regnet i bøtter og spann. Ikke noe særlig hagevær akkurat.

Ha en herlig lørdagskveld :))

Klem klem
Catharina

Sunniva sa...

Ja det er fler som ønsker seg en lang tørr høst, og gjerne mild også :-) Den blomsten du er usikker på ser ut som en hagepoppelrose som er i kattost familien men ettårig. Lett og ta frø av, så ikke klipp de visne, da har du muligheten for flere blomster neste år.
God helg!

Lin sa...

Sååå masse flotte bilder!
Liker særlig terassen!

Vivi sa...

Kjempe flott blomstring! Jeg vil gjerne være med å krysse fingrene for en flott og fin høst!

Viviklem

Tigertina sa...

Da er vi enige, og legger herved inn en kjempebestilling på varmt og tørt vær ;)
Tusen takk for kommentarer, vi er veldig glad i verandaen selv og, helt hjemmesnekra!
Da eeeeer det hagepoppelrose, takk ;) Basta bom, tror jeg skal skrive skilt så jeg ikke glemmer det igjen :P

Aina Strand sa...

Så flotte farger på erteblomstene dine! :-)