tirsdag 10. juli 2012

Tur til Karlstad med svigers!

Jepp jepp, nå har det vært veldig stille på meg en stund! Får bare beklage, det har vært litt vel travelt i det siste.. Men nå er det snart 2 uker ferie på oss begge, og det skal bli deilig! =DIdag blir det lagt 2 innlegg, ett fra Karlstad og den vakre Trädgården og Mariebergskog-parken (Ja tror det var det den het...), og ett her hjemmefra, for nå begynner blomstene å titte frem! =D

Har veldig mange bilder, så det blir sånne bilderas-innlegg i dag, håper dere ikke har noe imot laaange innlegg =P

Først kommer det en hel haug rosebilder fra Trädgården!
Fant desverre ikke navneskilt på noen av dem..
Så tror du du vet hvilke roser det er bilder av, sleng
gjerne inn en kommentar! =D
Rosehagen er en stor sirkulære gangvei, med mange forskjellige
bed. Flotte fargeavstemninger og samplantninger.
Også plutselig er det en gjøk som har satt noe knallrødt aka begonia
i "gryta" i midten.. Snakker om fargeblinde gartnere X)
Samme hadde det gjort i resten av byen.. Flotte, nydelige bed
med masse lekre blomster og farger, også dukket det plutselig opp noe som
skar noe voldsomt i øya.. Det var litt skuffende igrunnen.. Men om man
overså bommertene, så er Karlstad by ett flott sted for
blomsterinteresserte! =)

Vesle prinsessa til tante var med mamma og tante rundt og
titta på rosene =D Ho er så go'!
Her ser dere oppbygginga av hagen, "gryta" er senter!
Jammen har ikke svigerinne Charlotte blitt med i periferien her og ;)

Disse vil jeg veldig, veldig gjerne vite navnet på!
Massevis av små, fylte, hvite blomster som lukter nydelig!


 
<- Kan dette være Rhapsody in blue? Den er mer blålilla i virkeligheten enn bildet får frem...


 
 
<- De hadde laget en virkelig lekker rosebue-gang med armeringsjern og New Dawn!
 


<- Sånn gjerde ønsker jeg meg =D Litt mørkt bilde, men det ble tatt sånn i 11-tida om kvelden ;)


<- Også vil jeg ha sånn kant på beda mine! =D Denne fra den trivelige uteplassen ved kafeen i Mariebergskogparken!

Det var de hagebildene jeg hadde fra turen, håper på mange navnetips til rosene nå altså ;)
Nå kommer det aldeles straks ett innlegg til, denne gangen med egne blomster!



2 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Så utrolig mange kule bilder. Jeg fikk veldig lyst på sånn bue med roser i. De var veldig, veldig stilige=) Oh helt enig med deg, de kantene var kjempefine=) Artig at du er tilbake igjen, og laaangt innlegg er bare hyggelig. Fortsatt fin sommer til deg=) Vibeke

Tigertina sa...

Takk for det :D Regner med at mine følgere ikke har noe imot blomsterbilder ihvertfall ;) Tihi, er tross alt en hageblogg!
Takk i like måte!
Klemmer :)