søndag 22. juli 2012

Ny blomsterportal! =)

Weeeeheeeee! Jeg er så glad idag, tjohei, tjohopp!
For det første, så har det vært knallvær her i Østfold idag! Varmt og solskinn, fuglekvitter og blomster!
For det andre, så har min kjære og jeg vært hos svoger og svigerinne, noe som alltid er trivelig! Mat har hjelpa til med det nye kjøkkenet de setter inn, og jeg har fått kose med kattebebiser, og lekt med prinsesse Aurora =D
For det tredje, så har jeg fått hjem portalen jeg tar over etter nevnte svigerinne idag! =D Den er så fiiiiin!
Så da ble det jammen meg enda ett innlegg denna uka... 3 på en uke, det tror jeg må være ny rekord =P

Dere husker kanskje åssen den gamle er? Noe rakleverk jeg fant på Plantasjen, den ser sånn ut:
<- Verken pen, stødig eller spesielt velfungerende.. Men men, den var den billigste jeg fant da jeg bare MÅTTE ha for noen år siden =P

<- Mitt nye vidunder! =D

<- Det måtte graves og jevnes litt ut for at den nye portalen skulle stå jevnt, pluss at den var noe smalere enn den gamle! Wohoo, bredere bed = plass til flere nye planter =P

<- Tata-tatara-taaaaa!

<- Må nok si at denne tar  seg veldig mye bedre ut enn den gamle! ;)
De fargede stripene som kans skimtes i treet, er noe perle-greier jeg har mixet sammen etter ide fra Ebay =)


 
<- Kaprifolen har blitt flettet inn i sitt nye klatrestativ =)
<- Den andre enden, her står lonicera heckrotii "goldflame", altså enda en kaprifol =)



<- Også må jeg bare vise frem den lekre New Dawnen min =D

<- Også har vi fått låne en Gråtass av en Mats jobber med! Er'n ikke tøff? :D Den skal brukes til snømåking til vinteren!

<- Enda en pionvalmue! De springer ut fortere enn jeg rekker å ta bilder =P

<- Og en vakker erteblomst!


Og nå er det nattinatti her i gården! Håper på flott vær i morgen, for da skal jeg ut og ligge i hengekøya og bare se på det nye vidunderet! =D
Fortsatt god helg!

14 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Oi, så artig med ny portal. Den var kjempefin=) Blir artig å se når det får vokst seg til. Kan ikke du sende litt finvær til Trondheim? Her skal det øse ned... i dag også! Begynner å bli litt lei av dårlig vær, men får vel bare holde ut med det været jeg får. Håper det blir hengekøye på deg i dag=) Vibeke

stallnilsen sa...

Så fint det blir med ny portal, kjempefine bilder du viser, ha en fin søndag, hilsen Lisbeth :O)

Hagealven Lunalu sa...

Ja, den portalen var jammen meg mye finere enn den fra plantasjen! Og så en smule mer solid ut også - virkelig flott ble det!!!
Har ikke somlet meg til plante noe til min portal enda, men det blir nok - må bare bestemme meg førs -roser - kaprifol - clematis - humle...???
Ha en fin søndag videre - her bare pøser det ned!
Lunalu

Aina Strand sa...

Må si meg helt enig, den nye portalen er mye finere en den gamle skranglete ;-)

Mariann sa...

Det ble flott med den nye portalen. Den var kjempefin. Du var heldig som fikk overta den.
Ha en fortsatt fin søndag!

Sunniva sa...

Kjepefin portal, ddet var noe annet enn den forrige.Gråtassen er også knallfin. Luksus med traktor til snømåkingen. Takk for ferieintenett tips:-) nå har jeg gjort om hele blogginlegget.

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Gode billeder.
Hvor ser det godt ud.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig søndag aften.

Tigertina sa...

Tusen takk for tilbakemeldinger!
Ble veldig fornøyd selv altså! ;)
Ble ikke hengekøya idag, det blåser og regner.. Men hadde en fin dag igår :)

Asbjørg sa...

Kjempefin portal!
Skal si det blomstrer flott hos deg!
New Dawn står på ønskeliste mi til hytta,den er så nydelig!Ha en fin kveld!

krepsemor sa...

Så utrolig heldig du var da, som fikk overta en så fin roseportal! Det kommer til å bli lekkert når plantene begynner å klatre og fylle hele lengden :) Plantasjen har en mer solid portal nå, har de ikke? Jeg er også på utkikk etter en roseportal nemlig.....!
Kos deg i hengekøyen :)

Lene fra Lillehammer sa...

Grattis med ny hageportal da, den er jo så fiiin og vi kjøpte en slik en vi også og er super fornøyd med den. Er helt enig at disse spinkle, grønne rosebuene som du hadde tidligere ikke er holdbare i det hele tatt. Hadde selv en slik en for en del år tilbake men den takket for seg etter et par år. Ganske harmlig egentlig når man har plassert en klatreplante der som virkelig har vokst seg til. Men slik er det.
Ha en strålende dag, er står solen på blå himnmel og jeg sitter på kontoret og "jobber".

Min Verden sa...

Det er så moro å få til de tingene man har lyst til å få til :) Lykke til med rosebuen! Du blir sikkert kjempefornøyd :) Jeg elsker min!

Tigertina sa...

Takk takk, jeg er kjempefornøyd altså :D
Vet min svigerinna kjøpte den brukt, lurer på om den originalt er fra Chlas Olson eller noe?
Fin er'n ihvertfall :D

alvehagen sa...

Wow, det var en utrolig fin blomsterportal! Fin i seg selv, men tenk når kaprifolene vokser til...*sukk* det blir helt nydelig :) Takk for kompliment inne hos meg. Jeg er nok ikke noe flinkere enn hvermansen til binde blomster, kanskje bare hakket mer begeistret for å plukke til vasen? Nyt sommeren