lørdag 21. juli 2012

Del 2:

Her er resten av bildene jeg ikke fikk lagt ut forleden dag =)
<-Her er enda en type Cosmos/Pyntekorg. De er så skjønne! Har sådd 4 eller 5 typer ;) Jepp, når jeg får dilla, så får jeg virkelig dilla!

<- Rosen Summerwind er igang! Dette er en av mine absolutte favoritter, for den er så blomstervillig, vakker, hardfør og enkel å ha med å gjøre! Den dufter litt lite, men det er det eneste minuset! Anbefales =)

<- Gul fetknopp, eller Sedum Acre brer seg villig i den ene fjellhagen. Masse gule stjerner!

<- Noe annet, ukjent, som vokser i fjellhagen.. Vet du hva det kan være? :)

<- Nyanskaffelse fra i våres, ganske så søt, er den ikke? =D

<- Takløk/sempervivum trives på trange, tørre plasser.

<- Ukjent skjønnhet i fjellhagen.. En type nellik, mon tro? Sånn går det når man ikke gidder å skrive navnelapper, for deeeet husker man! =P

<- Samme type som over...

<- Pionvalmue <3
<- Enda to pionvalmuer!

<- Allotria, stilkrosen jeg kjøpte første våren her, ahr overlevd hva flere andre, tøffere roser ikke klarer! Denne får ikke mye stell, men kommer likevel med noen få, vakre klar-røde blomster hver juli <3

<- Mer pionvalmuer =P

<- Vi gikk en tur i skogen her om dagen da det var litt opphold...

<- Det er ganske fint her i området :)

<- Det begynner tilogmed å bli blåbær! =D

<- Trollskogen...

<- Se så masse kantarell! Det er en fordel med blaute sommere, det blir mye sopp ;) Ikke at jeg er noe glad i det, frk. kresen som jeg er, men min kjære liker fløtesurret sopp :)

<- En flott solnedgang =D
















Sånn, da fikk dere resten av bildene =D  Photoshop var litt mer samarbeidsvillig idag, heldigvis =P
Så nå vil jeg ønske dere alle en fantastisk god helg! Kos dere masse! =)


4 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Så mye fint du har i hagen din. Den valmuen har jo den lekreste farge. Helg fantastisk=) Kantareller og blåbær er jo et must å plukke for å ha i frysen=) Håper du har en fin sommer=) Jeg venter og venter på sol og sommervær, men... ser ut som jeg må vente helt til neste år!! Grrr!! Vibeke=)

Mariann sa...

Cosmos er flotte, skjønner godt at du har sådd flere sorter av de. Ser at du har mange forskjellige kornblomster også.
Det er nok to rosa nelliker du har i fjellhagen.
Dere er heldig som har så flott natur der dere bor. Kjekt å kunne ta seg en skogstur, jeg skulle gjerne plukket de kantarellene.
Ha en fin helg!

Tigertina sa...

Takk for trivelige hilsener! :)
Hihi, er ikke bare i Trøndelagen det har vært mangel på sol i sommer :P
Takk for navnetips Mariann! =)

Lin sa...

Gosh så masse flotte bilder!
Summerwind er også en av mine favoritter. Den Cosmossen med flere farger var nyyyydelig!