torsdag 7. juni 2012

Juni, du skjønne, milde og regnfulle =P

Ihvertfall viser denne månenden liknende tendenser som fjorårets juni, men ikke riktig så blaut enda ;)
Bare småskurer her og der, men det har blitt myyye kjøligere siden pinsehelga!

Men syrinene er fremdeles i full blomst, nå har de mørkelilla også kommet i blomst!
<- Er de ikke skjønne? =D











Om dere synes jeg er dårlig til å legge ut nye blogginnlegg, og å besøke deres blogger om dagen - dere har helt rett! Jeg har det for travelt med å være ute i hagen ;) Gress skal klippes, bed lukes, nye innkjøp og bytter plantes, og pottitter hyppes!
Så jeg hakke tid til å surre på pc'en om dagen ;)
<- Se, her blir det flotte pottitter utover høsten!








<- Tomatene og chilien vokser som bare det! Satser på mange, saftige og røde tomater utover sommeren =)
Sortene jeg har er mascarena, beta lux og 1stk black krim. Chilien er fra Rema, står det på merkepinnen =P
Alle er rester etter Hagegal-standen på Hagemessa i april.









<- Har satt ut litt pynt, bla.a. den hvite lykta.. Tror det blir koselige kvelder her, bare de blir litt varmere ;)







<- Denne karen har endelig, etter å ha sitti oppå kjøleskapet i årevis, fått kommet ut i hagen! Tror han ble glad!










Også har jeg kjøpt nye fisker! 10 stk Shubunkin gullfisk! De er skikkelig stressa og gjemmer seg hele tiden, så har ingen bilder av dem enda.. Håper de roer seg snart, så vi får sett litt mer til dem ;)
Kjøpte dem billig, så håper de vokser seg store og feite, for da kan jeg visst selge dem med god fortjeneste, mente den hyggelige fyren i Zooutsalget, der jeg kjøpte dem!
Så nå er det både fisker, store rumpetroll og firfisler i dammen! Herlig =D

<- Rødkattebusk-bladene (puh, for ett ord!) har begynt å bli variegerte og rosa-aktige i tuppen! =)











<- De lyslilla syrinene er ganske så vakre de og =D











Og her er solnedgangen på vei hjem fra jobb en nydelig kveld =D
Og med det ønsker jeg dere god kveld, og god helg! Kos dere masse!
Her har vill-enga blitt frest opp, så her blir det raking og såing av gress i helga tenker jeg!

Vi leses! =D

4 kommentarer:

New Dawn sa...

Skal si du står på og jobber. Nydelige syriner, og rødkattbusk har jeg gått rundt i flere år og vurdert å kjøpe. Kanskje på tide jeg snur meg rundt og får tak i en.
De har jo så vakre blader.
Ønsker deg strålende hagevær i helga :-)

shabby chic og lavendel sa...

Det er så kjekt når syrinene blomstrer. Eg har har nok litt dilla på syriner eg. Har to slike mørke syriner som du har, en hvit som er oppstammet og en lysere lilla. Og nå er det en lysrosa/hvit sort som blir kalt for "Beauty of moscow" som står på ønskelisten ;)

Ha ei riktig god helg :))

Lene fra Lillehammer sa...

Flotte bilder da og det er som du sier, det blir ikke så altfor mye tid å sitte å blogge nå når hagingen nesten tar alt tid. Men for min del synes jeg det er alright å ta noen bilder av hagen underveis slik at man kan se tilbake på hvordan det var.
Jeg har forresten kjøpt meg rødkattebuske i dag jeg også (skjønner egentlig ikke hvorfor den heter buske når dette sannelig er en klatrer?). Jeg har en fra før også og den står plassert i skyggen, på veggen foran utedoen. Der er tuppen på bladene hvite og det er vel, etter det jeg husker, fordi den står i skygge. Egentlig liker jeg best at de har hvite tupper for jeg har så mye rosa ellers i hagen.
Okidok, kos deg videre meg hagingen da.
Klems...

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer :D
Ja, jeg elsker syriner jeg og! Hadde ikke navnet Fjellberg passet så bra, så hadde jeg omdøpt hele plassen til Syrinhagen ;)
For her er det ekstreme mengder syrin!
Kom og hent, den som vil ha!