fredag 22. juni 2012

Den nye grønnsakshagen tar form!

Det går stadig litt fremover =)
<- Det ble to hestesko-former =) Her er duken lagt ut, og plommetreet planta.














<- Idag var vi en tur på Jåvall i Marker og henta ett lass hvit grus!
Drømmen er å ha sånn hvit grus overalt hvor det nå er vanlig pukk.. Nå har vi starta! =D
Ryggen er ikke helt fornøyd med meg, men resultatet ble bra, synes jeg! Nå kommer det ett skikkelig bilderas ;)




<- Hadde ikke mer duk igjen, så da ble det plastikk istedet =P






<- Det ble singel til overs, så da ble det en sti til hønsehuset også =)









Ble veldig fornøyd selv! Det blir finere når grusen har tørka, da blir den nesten kritthvit!
Er litt mer småplukk igjen, som å legge grus rundt ytterkantene av pallekarmene til å kjøre gressklipperhjula på og sånt :) Det lærte jeg av den andre grønnsakshagen, der gjorde jeg ikke det, og der liker sneglene seg! Så da gjør vi ikke den feilen flere ganger ;)



 









<- Her er "Juni-treet" mitt! Jeg savner jula!
Neida, fikk ett tips om å binde ned greinene, det skulle visst føre til rikere blomstring og mer frukt, så da får'n jo forsøke =D









 















Da roper vi nattinatt fra Fjellberg, sov godt, og godt helg!
Håper dere har hatt en like koselig midtsommersaften som meg!
Og god sankthansaften til dere alle, her skal det bli fæææst, for kompisen til Mats blir 25! Wohoo, vi leses!

10 kommentarer:

Villrose sa...

Spennende å se prosjekter bli til! Lykke til med grønnsakhagen, og god St.Hans-feiring!

Mariann sa...

Dette ble flott! Veldig praktisk med grønnsakhage i pallekarmer. Forhåpentligvis mye lettere å holde også.
God helg!

4 i Kiellandsgata sa...

Dette ble jo suoerfint=) Så fort dere jobber=) Håper dere får ei fin helg. Vibeke

Hagealven Lunalu sa...

Dette kommer til å bli så idyllsk og fint. Likte kjempe godt den hvite grusen - og så bra at det ble nok til stien til hønsehuset! I like!
Gleder meg til å se fortsettelsen, riktig god helg!
kLem fra Lunalu

Tua sa...

Ser flott ut kjøkkenhagen din :) Haging er såååå gøy, det lyser av din hage iallefall, hvor stor dilla er :)) Kos deg med fæst i helga.

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer ;D Husk bare på at jeg legger ut det som skjer, ikke det som mangler :P Så er nok ikke så flinke som det ser ut som, men det tusler stadig litt nærmere drømmehagen!
Vi hadde det kjempekoselig på fest ;) Husk, nå er det under ett haøvt år til julaften! Vi får passe på å nyte hagen så fort sola stikker frem! :D

Helene sa...

Det ble jo kjempefint!
Gleder meg til å følge med på hva som skal vokse der;o)

Heleneklem

Ingrid Andrea sa...

Hei:) Det ser så koselig ut på den plassen dere bor. Spennende grønnsakshageprosjekt, blir kjempefint og smart. Ja sånn grus har jeg sansen for også;) Pent! Takk for hyggelig hilsen hos meg
:0) Ønsker deg en fin dag! klem

Asbjørg sa...

Det der blir veldig fint!Pallekarmer til dyrking av grønnsaker og sommerblomster har jeg tenkt på ved hytta,kanskje blir det en realitet neste år!

Margrethe sa...

Dette ser supert ut. Virker som dere har en god plan med det dere gjør. Det hadde ikke jeg :-).
Blir spennende å følge med videre.