fredag 11. mai 2012

Vi har ei lita, blond frøken!

Hun heter Milla, og er en 4 (eller 5) år gammel Golden Retriever! Vi har ho på prøve ett par uker. Noen Mats snekret hos skulle gi ho bort.. Det var egentlig noen fra Gol som ville ha ho, men fruen syntes det var litt vel langt.. Så da Mats på tull sa at "vi kan jo ta ho vi?", så tok de ham på ordet =P
Så igår kom de kjørende med ho, de bor bare ca tre kilometer herfra, og dermed hadde vi hendene fulle med ei utrolig stressa frøken.. Hun er verdens snilleste, du kan gjøre hva som helst med ho uten noen reaksjon, og ho er ekstremt kosete! Men, hun er veldig nervøs, underdandig og stressa, og det var ikke bare-bare i natt ;)
Det endte med at jeg tok med Milla ned, og la meg på sofaen.. Jeg sovna sånn 7-halv 8, etter at Mats hadde dratt på jobb.. For frøkna skulle ikke ligge rolig om jeg ikke konstant kosa på ho nei! En slapp arm/hånd på nakken er ikke bra nok..
Så er noe slitne her idag :P Men Milla er roligere nå, heldigvis! Mats er desverre allergisk mot ho, vi håper det gir seg med litt tilvenning (Det funka med kattene!)

 
Vi håper det ordner seg, for makan til snill hund skal du lete lenge etter! Idag har vi vært på Husebytoppen, ut i skog og mark og regnvær =P

Ute er det øsepøseregnvær, men det gjorde igrunnen ikkenoe med litt regn! For her har naboen spredd grisemøkk på jordene, og det blåste sånn ca i vår retning... Så jeg ble kjempeglad da slusene åpna seg, luftkvaliteten økte med mange prosent! =P
Men nå holder det, kjære værguder! jeg vil lufte sengetøy uten at det blir søkkvått!

På grunn av dette, har det så og si ikke skjedd noe i hagen i det siste.. Går en runde og titter innimellom skurene, men that's it.. Noe blomstrer, men mai er den måneden med minst blomster her på Fjellberg! Jeg gleder meg til juni, da blir det fargeeksplosjon her =D


<- Stjernemagnoliaen blomstrer! =D Knoppene har sett bristeferdige ut leeeeeenge, og nå har to av dem åpnet seg! Til de som påstår man må vente opptil 10 år fra planting til blomstring: Ædda bædda ;)
<- Papagøyetulipanene, som jeg ikke engang husket at jeg hadde satt, åpner seg også nå! :D
Denne er jevnt rød, de andre ser ut til å ha litt gult i seg! Fortsettelse følger ;)



















<- Har mange vakre sildre-arter som blomster nå! Blant annet de jeg ikke kjøpte for ungdomstillegget (Se forrige innlegg....) Dette ervel en Saxifraga Arendsii, kjøpt og plantet ut i fjor. Den har allerede blitt dobbelt så stor, og sprer seg som er frodig, grønn og hvit pute!









<- Ja nå er humlene i full gang! Imellom regskurene riktignok =P Det samme er løvetannen, den holder igang selv i regnværet! Synes faktisk løvetann er vakker, bare den holder seg unna bedene, så får den stå i fred...









<-Og dissa to snuppene trives og vokser nesten for hver dag!
De elsker mat, skal ikke si noe på matlysta her nei! Knekkebrød, tørka skalker, gress, løvetann, bjørkekvister, pellets, høy, grønnsaker...Alt går ned i rekordfart! De har blitt roligere, Milla er ganske skummel, synes de, men det kan jeg godt skjønne, ho er tross alt en del ganger større ;)





<- Minni i det grønne! Hmm, hestehov er spennende!














<- Dolly er noe mer skeptisk, men liker gress like godt!














<- Og her har vi ett litt uklart bilde av de nye naboene våre! Yum, bekkeblom!















Nå krysser jeg fingra for at regnet gir seg snart (Selvom værmeldingen ikke gir store håpet.. men de har tatt feil før =P ), slik at hagingen kan starte for fullt!

Ha en fantastisk god helg, alle sammen! Kos dere masse, og ta vare på dere selv!

7 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så fin wovse :) og kaninene er så søte de og, håper sola titter frem igjen,kjedelig når det e mye regn, nu når man vil være ute og holde på i hagen om våren, ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;)

4 i Kiellandsgata sa...

Hund er veldig koselig=) Vi har ei frøken vi og som både vil ha kos og masse oppmerksomhet=) Det øsepøser her også om det er noen trøst. Ha ei fin helg. Vibeke=)

Asbjørg sa...

Så fin hund!
Masse som blomstrer hos deg også ser jeg!De hvite blomstene i innlegget hos meg heter Kuleprimula og finnes i hvitt,rosa og lilla.Jeg rett og slett eelsker dem og har masse av de!Ha ei fin helg!

Tua sa...

Kjempefin hund :) Savner hund i huset, tulipanen var lekker. Artig når de dukker opp bare sånn der :))

Tigertina sa...

Asbjørg: Tusen takk for svar :D De var så tøffe, så må nesten få tak i noen sånne! :D

Vi måtte desverre levere tilbake Milla.. Min kjære viste seg å være for allergisk, og ble rett og slett dårlig.. Ikke gøy, og vi rakk å bli veldig glad i ho på kort tid.. men ho får det nok fint på Gol! :)

Marita sa...

Synd med Milla, men det er lettere å venne seg til katt en til hund på allergifronten.
Mai er oppdagelsesmåneden, synes jeg. Man lusker rundt i hage og ser en og en plante som blomstrer, man får tid til å nyte. I juni eksploderer det, som du sier og da går allting så fort! Løvetannen har også livets rett og de får stå i plenen hos oss også fordi humlene elsker den og humlene må jo også ha mat :)
Forresten veldig fint å oppdage bloggen din!

Tigertina sa...

Ja det var trist, men ikke helt uventet..
Ja det er en herlig tid vi er inne i :D Jeg går rundt og smiler hele tiden, for nå er det så trivelig å være til! :)
Koselig at du stikker innom, og kommenterer, det setter jeg pris på! =)