søndag 27. mai 2012

Plutselig kom sommeren!

Og det er helt fantastisk!
Her er det langhelg + pinsedag til mandagen, så jeg bare nyter!
Syrinene og epletreet tok brått helt av! Det er kritthvitt, lyslilla og dufter nydelig =D


<- Snøfarget epletre, og ny hengekøye =) Den har jeg kosa meg i, sammen med Svarten =)











 Også har jeg endelig fått pussa, grunnet og malt hagemøblene! Noen har vi fått fra svigers tidligere naboer, de var gamle, grå, flisete og fulle av sopp.. Nå er de litt bedre, selv om vi trygt kan kalle dem shabby chic =P
<-Myyye bedre enn grått og slitt!
Mange timer med jobb, men det ble penere =)








<- Drivskapet fikk noen malingsklatter det og :)
Nå er tomatplantene pottet om i store potter, og alt annet er kastet uti diverse bed og potter! Godt å få unnagjort, for her har det gått for lut og kaldt vann de siste ukene =P




















<-Har veldig mye blodbeger, Rhodocitron atrosanguineum (Eller noe sånt =P Tungekrøll-navn!), og de har nå fått litt bedre plass i div ampler og kurver!






Nå sitter jeg her og titter sånn halvveis på Melodi Grand Prix.. Heier som de fleste andre på Sverige i år, fytterakkern for en stemme på den dama! Men du verden for noen herlige bestemødre fra Russland!
<- Krydderbedet begynner å fylle opp igjen! Noen tok kvelden i vinter, mens legevendelroten ble så gedigen at jeg måtte flytte den! Så det var liksom litt tomt her..
Men nå ser det bedre ut!
Fått på plass ny lavendel, sitronmelisse, sitrontimian, salvie, muskatellsalvie og eucalyptustre (!), så her blir det bra!
Eucalyptusen dufter nydelig når man gnir på bladene =)





<- Eventyrstien min blir nok akeleie-sti! Har kastet ut masse frø tidligere i våres, og håper de spirer til neste år =)










<- Selvsådde sildrer, i alle mulige rosa-nyanser! De lyser opp i fjellhagen!

Sverige tar en knusende seier, om noen ikke fikk med seg det =P Ble vel 19 tolv-poengs-stemmer tror jeg, så gratulerer söta bror!

Ønsker dere en god pinse!Kos dere og nyyyyt den tidlige sommeren =D

5 kommentarer:

Margrethe sa...

Du har fåt gjort utrolig mye! Og herfra får du applaus for stell og maling av gamle hagemøbler. Håper du får mange fine dager i hagen i løpet av årstiden.
Og ha ei fortsatt flott helg.

4 i Kiellandsgata sa...

Så flink du har vært=) Her gjenstår all vasking, skrubbing og oljing av hagemøbler og platter!!! Finner forhåpentlig motivasjon til å gjøre det om ikke så lenge=) Fin pinse til deg=) Vibeke

Tua sa...

Du er nå flittig da :) Hagen blir bare vakrere for hver dag som går nå... Livet er herlig.
Ha en nydelig 2 pinsedag, klem.

TurboLotte sa...

Så mye du har gjort! Hengekøye er jo et must!
Og jeg har også malt hagemøbler. Herrekongsverre så kjedelig jobb. men ble bra da.

Tigertina sa...

Hihi, takk for støtten! Synes jeg har vært ille flink altså ;)
Og lykke til dere som skal igang med dette, jeg misunner dere ikke! Men skal tenke på dere ;)