mandag 21. mai 2012

Husvask og luking...

Ja, utvendig husvask faktisk!
Det har vært planlagt siden vi flytta hit, men stadig vekk "glemt" =P
Før:
<- Mye grønske og sopp, ikke pent i det hele tatt.. Sånne er det å bo i skauen :P








Etter:

<- Se! Vi har HVITE vindskyer! 6 timer intens vasking, og voila! Dette trengtes, og var utrolig godt å få unnagjort ;) Litt stolte av innsatsen etterpå ja, det var godt med ett varmt bad, og en Pinä Colada etterpå!

Vi måtte desverre sende tilbake Milla ='(
Mats reagerte så voldsomt på røytinga, han ble rett og slett dårlig.. Så da har vi ingen hund lenger.. Trist for oss, men kattene er meget fornøyde!
<- Prrrr? Moi? Skremt av hund? Neeeeeida, jeg bare flyttet ut i uthuset noen dager!
<- Kaninene viste seg å være Dolly og Donald, ikke Dolly og Minni.... Så da blir det balleklipp senere i uka ;) De har fått komme ut i sommerburet noen dager, men har tatt dem inn igjen pga regn og vind.. De trives veldig godt ute =D
<- Er det noen som vet hva denne skjønnheten heter? Fant den da jeg ok av trekket på jorbæra, og den satt lenge på hånda! Satte den her jeg, syntes den passet inn ;)
<- Litt spesielt med hvite vinger oppa, og slikt gulmønstret under? Nydelig er den!
<- Synes brudespirea ligner på stjerneskudd sånn når de er i ferd med å springe ut =D


<- Alpeklematisen min springer snar ut! =D Og det ser ut til at den er hvit! Var helt sikker på at den var blå... Jeg liker hvit =D
Den har vokst nesten halvmeteren bare i år! I fjor var den trist og liten, nå har den tatt av! Herlig =D

<- Se, Papegøyetulipanene blomstrer! Kameraet klarer ikke fange opp så intense farger, så dette er det nærmeste jeg kommer planteportrett av dem =P
I bakgrunnen skimtes også ett par oransje valmuer!
<- Se, blåbærkart =D
<-Den magiske hvitveisskauen!

<-  Se så søte sildrer! =D
<- Stjernemagnoliaen blomstrer så vakkert! Skulle virkelig ønske jeg kunne sende dere duften, magnolia-duft er helt nydelig!
<- Snakker vi fageklatter? =P Bekkeblom i massevis, de er nydelige å se på, til tross for at jeg er litt skeptisk til gult i hagen.. men siden disse ikke står i hagen, så er det vel greit =P
Vel, det var denne overskrifta da... Det er ikke så mange bilder av lukinga, eller resultatet... Men det ble bra! Og kompostbingen begynner å bli varm, det er ett godt tegn!
Fikk noe avklipp av en hvit rose fra min snille svigerinne, håper de klarer seg!
Og pella 12 snegler på ett 10x10 centimeters felt... Ugh, frem med Baymaten og strø som pokker!
Utenom sneglene har dette vært en kjempefin helg, og idag har det vært fantastisk vær!

Føler vi har hatt en effektiv helg altså ;) Lukinga var bare kos, den tok jeg sånn i 9-10 tida søndag kveld. Fuglene synger og kvitrer, det er varmt, og ett mildt lys henger igjen over landskapet rundt... Herlig sommerstemning! Håper på mange slike dager og kvelder fremover =D

Ønsker dere alle en sommerlig, koselig og stressfri uke!
Og hurra tyttemai på etterskudd, sånn går det når man jobber kveld både 16 og 18 =P



6 kommentarer:

Inger Marie sa...

Så flott innsats med husvasken!...det ble jo veldig fint da:)
..og de sniglene...æsj...jeg er på raid stadig for å holde bestanden under kontroll...
Mye fint i bedene dine også:))

Ha en flott uke videre:))

Elisabeth sa...

Utvendig husvask er alltid lurt. Vi har gjort det i alle år og malingen holder bedre da. Ikke minst blir det jo rent og pent ;)
Masse vakre blomsterbilder du har lagt ut også, vi går en spennende tid imøte :)

Tua sa...

Så flinke dere er :) Mye fint i hagen gså, alt går i en rasende fart om dagen, alt for fort, jeg rekker ikke nyte nok..
Ha ei finfin uke, klem.

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer :)
Ja, det lønner seg å vaske, både for maling og treverk, det bare er kjedelig ;)
Men godt med alt som er unnagjort!
God helg :D

Underberget sa...

Takk for koselig hilsen hos meg! Mannen min maser om å male huset, men jeg har sagt at det kanskje kan vente et par år hvis vi bare får vasket det og ut fra dine bilder kan det være håp for det:-) Ha en fin helg i hagen og sola!

Landbohaven sa...

Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
Hvor ser det godt ud.
Gode billeder.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig dag.