lørdag 14. april 2012

Netthandelen, og lealause lykter...

Min kjære søster, Frida, var hjemom en tur i påska! Det var kjempetrivelig, og hun viste meg en livsfarlig side (for lommeboka); Netthandelen.no!
Dere har kanskje vært borti den før? Alle auksjoner begynner på 1 kr, så er man heldig, kan man få kjøpt ting kjempebillig!
De har en del hageting, og jeg klarer ikke dy meg, jeg bare må legge inn bud =P
Og jeg vant noen auksjoner og!
Først disse:
<- Fire trepotter for 56,- pluss porto! De ser ut som de er av like god kvalitet som de som selges i hagesentere, og jeg gleder meg til å fylle dem med blomster! :)
Anbefales!







Og denne:
<- Solcellelampe med ampler og potte.. Dette var en skuffelse, for makan til ustødige saker! Vant denne for 251,- og det var den ikke verdt! Så om dere funderer på å kjøpe en sånn lampe - ikke gjør det på netthandelen ;)










<- Potte i bunnen.. Den sitter altfor løst... Gah, jaja, sånn kan det gå ;) Jeg kommer ikke til å gå på den smellen igjen :P










Og sist, men ikke minst:
<- Kan dere se hva det er?
Det er ett splittert nytt minidrivhus =D Er på utkikk etter ett stort drivhus, men så vant jeg dette for ca 360,-
Ble veldig glad, og hadde en trivelig jobb med å sette det opp :P







<- Bak- og sidevegger på plass! Vel, kan ikke skryte av bruksanvisninga, men den var overraskende enkel å få til på egenhånd! Brukte ca halvannen time!










<- Hyller på plass! Det ser ut som treverket er impregnert, ett stoooort pluss! (Ja, drivhus pleier jo å stå ute, og det hender det regner.. Host, hark, sommeren 2011, kremt....)










<- Tadaaaaa!
Det manglet ett par skruer, men har heldigvis en snekker som samboer, så det ordna seg ;)









<- Fiks ferdig, og plassert på verandaen.. "Taket" kan åpnes og festes slik, veldig praktisk på varme dager :)









<- Fikk inn nesten alle pottene med direktesådd, minus 2! Ikke dårlig, eller hva? =D










 
<- Voila! Etter litt ommøblering, fikk jeg tilogmed igjen dørene!
her ser dere takluka står på gløtt.
Drivhuset er overraskende solid, dette var en positiv overraskelse! Vel verdt 360 + porto vil jeg si!
Dette kan jeg anbefale!





 
<- Vi har rydda mer kvist, og tatt vekk en del undervekst i skauen ved verkstedet! Også fikk vi rydda inn materialhaugen som lå utenfor her, så nå er det rene danseplassen her ute! Trailere? Null problem ;)
Det ble veldig mye lysere, ikke at det synes så godt på bildet, men vi merker det godt ;)










<- Fant hvite perleblomster (Muscari) til 5 kronerpotta på Bunnpris! De begynte å bli utblomstra ;) Jippiiiii sa jeg, og planta de ut med en gang!

I morgen kan dere finne meg på Hagemessa i Lillestrøm! Jeg skal stå på stand for Hagegal-forumet fra 10 til 18, altså hele åpningstiden!
Kom gjerne innom og si hei! =D  Hagegal-standen selger småplanter og frø,mesteparten er av typer du kanskje ikke finner på Plantasjen! Og vi deler ut brosjyrer! Masse kunnskap samlet på ett sted! Ses vi? =) Jeg gleder meg veldig, håper på å se mange blide ansikter! =D


5 kommentarer:

Lin sa...

Drivhuset ble kjempefint!
Kanskje du kan ha fuglemat på det stativet?
Jeg har nesten tatt et lignende med meg fra England flere ganger. Det var dog til å stikke ned i jorda.

Masse fint du har fått kjøpt!

Mariann sa...

Lett å la seg friste på nettet. Pottene og drivhuset ser jo veldig bra ut.
Ha en fortsatt fin helg1

Vivi sa...

Det er lett å la seg friste og jeg har nok vært der jeg også!
Kjempe fint minidrivhus da!

Ønsker deg en fin søndag.

Bille sa...

Hei! 2 gode kjøp i alle fall, og drivhuset kommer du til å ha masse nytte av! Litt av en jobb å rense underskogen - ikke vanskelig å tenke seg at det ble lysere ja. Jeg var innom messa i dag en kjapp tur, da stod du sikkert på hagegal standen, men det er såååå vrient å kjenne igjen bloggere. Hadde jeg visst du var en av de, skulle jeg nok sagt hei! Løp rundt og tok bilder til bloggen, det ble egentlig mer hektisk enn trivelig, neste år lar jeg nok kamera bli igjen hjemme :-)

Tigertina sa...

2 av 3 er ikke værst, egentlig ;)
Er kjempefornøyd med minidrivhuset foreløpig, tror jeg fort kommer til å bli avhengig av det ;)
Tittet på ett likt ett på messa idag, det var mye stødigere, men fytterakkern, messepris: 3200! Takke meg til litt dårligere, da kan jeg heller bytte det ut X)

Det var synd du fikk det så travelt, Bille! Da får man ta med seg lærdommen til neste år :) Jeg var den eneste i hagegal-grønt med hestehale idag, men vimet rundt og titta på resten av messa, så er ikke sikkert jeg var der akkurat da du for forbi ;)
Ha en god uke folkens! :D