lørdag 28. april 2012

Hei og hopp!

Hvor tida flyr! Synes den bare forsvinner avgårde! Hadde så mye jeg skulle ha gjort, og plutselig er det kvelden, og jeg har igrunnen ikke fått gjort noe av det jeg planla... Jaja, det er ikke noe som går sin vei, heldigvis =P
<- Se, jeg har flytta månedsjordbæra! Og sådd bønner, sukkererter, brokkoli oglitt annet snadder!












Her om dagen fikk jeg ett meget trivelig brev! Siden jeg har kjørt skadefritt og ikke brukt forsikringa på bilen, så gav de igjen ungdomstillegget! Huff, så trist! Eller ikke =P
Jeg durer rett til Byggmakker, som har hatt tilbud på kompostbinge.. 349,- for varmkompstbinge? Ja takk du!

Og dermed måtte jeg på Plantasjen, for å finne sånn kompost-basselusk-starter.. Det beste å bruke er avklippet etter gressklipperen, det gjærer og komposteres veldig fort, men det er liiitt vel tidlig foreløpig ;) Så for å få de igang, så tenkte jeg at det var en god ide med en slik flaske!

Men dumme meg, burde tatt med meg 1 hundrings eller to inn i butikken, og latt kortet ligge igjen.. For jeg skulle jo ikke ha noe annet enn starteren, og kanskje en lysrosa geranium, om de hadde fått de inn...
Meeeen en vogn ble på mystisk vis med inn.. Og oppi den hoppa det 5 stk steinbedsplanter, tilbud til 100 kroner.. 5 små stauder, 5 for prisen av 4.. En peon, Sara Bernhart, som formerlig hylte "Ta meg! Ta meg", og den lysrosa geraniumen som jeg faktisk hadde bestemt meg for å kjøpe!

<- Og i tillegg ble det med en klematis (hvor i alle dager skal jeg gjøre av den?), sneglekverk, gjødsel og espalier til uthuset... Ungdomstillegget varte ikke lenge....... Ooops... ta med full bensintank, regninger og mat, og bye bye ekstrapenger =P Jeg så dem flagre ut av vinduet!











<- Snakker vi manglende impulskontroll? Pappa sier at pengene brenner i lomma, han kan vel ha rett der =P Jeg er overhodet ikke flink til å begrense meg når det kommer til hage.. Eller god mat.. Men hage er aller værst!
(Tulipanen er faktisk fra Rema, ikke Plantasjen...)







<- Og når jeg i tillegg nettopp har handlet disse på gartneriutsalget i Mysen, i påvente av at staudene skal komme.....




















og plusser på pengene jeg overhodet IKKE brukte på Hagemessa, så kan jeg vel bare inrømme det...
Ja, jeg har en dyster tilståelse å komme med...


.


..


...


....


.....


......


Jeg er fullstendig hagegal! Totalt hagoholiker, en  uhelbredelig, blomsteravhengig, gjødselspredende, klin kokos husmor som liker å klippe plenen, og har en stoooor svakhet for klematis og fargene rosa, lilla og turkis!
Huff, nå er katta ute av sekken.. Og lommeboka hyler nok en gang, kortet har gått varmt (igjen), og regningene får bare vente sin tur, for de er tross alt ikke like viktige som staude-nellikene som snart kommer for salg! Tele2 forstår vel det, tror dere ikke?  O=)










<- For jeg trenger virkelig noen flere vårblomstrende stauder og løker......... Eller, så kan jeg satse på at de jeg har formerer ser i rasende fart ;) Tror kontoen er helt enig i at det er rette løsningen!












Nå håper jeg virkelig at regnet som har øst ned de siste dagene gir seg! Det er spådd pent i helga, håper det slår til! For jeg har tross alt noen søte små som bør komme i jorda snart (Høh? Har JEG handla flere planer? Kanke værra mulig =P ).. Jaja, jeg veit det ikke er dårlig vær, bare dårlig klær.. Men gjødsle gjorde jeg for to uker siden, og det er ikke så mye annet som er moro å drive med i regnværet... Så derfor står de nye i mitt søte lille drivhus og koser seg, mens de nyspirte utepottene har blitt kastet ut i vær og vind.. Mirakuløst nok har det gått fint foreløpig!
Veldig villig utesådd i år! Meg liker veldig.. Men, ooops, hvor skal jeg nå gjøre av sådden som står inne?  Det var ikke helt tatt med i beregninga.. Ca 30 blodbeger og litt sånt?  =P
Vel, har jo noen av de nye pottene igjen.. og skal lage nye bed... stemoren og narsisser kan jo få flytte ut av ampler og til bedene, så da blir det ledig.. Joho, det går fint likevel!
Tror jeg skal gå og sette hengelås på bankkortet nå jeg...og gi samboeren nøkkelen!
Håper dere alle får en fantastisk helg, kos dere masse, kom dere ut i hage og natur og ha en knallkoselig vårtid! Det er snart mai folkens! =D

Og til søndag henter vi kaninene! Jippiay!


Ps: Vil minne om den andre bloggen min; http://husetpafjellberg.blogspot.com/ , der handler det om hobby, interiør og andre ting som ikke helt passer inn i hage-temaet på denne bloggen! :)

4 kommentarer:

Tua sa...

Ha-ha, høres ut som meg :)) Jeg finner trøst og støtte i at det finnes flere som meg.
Kos deg i hagehelga, her skinner sola allerede.

4 i Kiellandsgata sa...

He, he=) Må le av innlegget ditt, og jeg kjenner meg igjen=) Kjøper ALLTID mer enn det som er planlagt, og har ikke impulskontroll når det gjelder hage!! Kos deg med utplanting. Jeg er helt sikker på at du fnner en plass for alt. Fin helg til deg=) Vibeke

Vivi sa...

Vi har vel alle falt litt i den fella! Når det gjelder hage, så er det ikke vanskelig i det hele tatt.

My fint du kjøpte!

Ønsker deg en kjempe fin lørdag og håper du får gjort litt av det du har planlagt. Kos deg og nyt hagen din!

Tigertina sa...

Puh, det var godt å høre at det er flere som har samme "problem"! Men det er jo ett vakkert problem da, når alt blomstrer som mest :D

Takk for trivelige kommentarer, god helg! Her er det soool og glede!