tirsdag 27. mars 2012

Det går stadig fremover!

Om enn ikke så store skritt av gangen..
Denne helga, og dagene før, har vært helt fantastiske! Knallvær, jeg har tusla rundt i shorts og bikini, og det var VARMT! Vi har hatt kjempekoselig besøk, grilla ute, og fått gjort en del både på verksted og i hagen!

<- Krokusene blomstrer som bare det!













<- Krokusblomstringen i fjor var temmelig stusselig, men nå forsøker de å gjøre opp for i fjor!










 Dammen er tømt, skrubba ren, fylt opp igjen, og fiskene er sluppet ut! Opp-ned-fishyen tok kvelden.. Har egentlig venta at den skulle krepere en stund, for når fisker ikke klarer å holde seg rett vei i hvilestilling, så er som regel luftblærene skadet.. Så nå er det bare 4 fishyer igjen, men de ser ut til å trives med stor plass igjen!

















Har begynt å luke i bed, rake og ordne, på denne årstida er det bare koselig! Lukeetusiasmen pleier å minske jo lenger utover året vi kommer =P
Også har jeg fylt opp med stein bak "rampunge-bedet":
<- Litt tåkete bilde, fått ett eller annet inni linsa..
Det har egentlig vært jord/leireskrpning siden vi gravde her, men nå fikk jeg en lys ide, og litt pågangsmot.. Synes det ble greit selv :)










<- Fra en annen vinkel, med katt ;)
















Også har jeg fått prikla! Det trengtes, for å si det mildt =P
Fjellberg Prikleverksted værsågod!
Fire timer, og en pose kaktus og såjord senere, har jeg vondt i ryggen, og bebisene har myyye bedre plass!
Ser ut til at det blie en del Blodbeger her, skikkelig artig, da de ter første gang jeg har sådd denne! Vi får se om de rekker å bli store nok til å blomstre, men morsomt å få til så god spireprosent som det ble her!







Frøken Klukk ble ganske mye bedre tidligere forrige uke, og jeg håpet hun var frisk igjen! Men nå er ho slappere, og tynn, så jeg vurderer å få tatt ho med til dyrlegen før helga, om hun ikke blir bedre i løpet de neste par dagene.. Hmm, ikke morsomt med syke dyr... Håper hun kommer seg, og blir helt bra snart!
Jaja, uansett ønsker jeg dere alle en solfylt og flott uke videre!

13 kommentarer:

Tua sa...

Deilig vår hos deg, å du er flinkis så ting blir gjort :) Er noe snø her enda, men 6 krokuser er i blomst... Hurra :))
Ønsker deg fine vårdager...

Marit sa...

Deilig med krokus i blomst! Ha en fin dag :-)

Vivi sa...

Veldig flott vær om dagen, og det er deilig å kjenne sola igjen!
Du er kommet igang ser jeg, med potter og jord!

Ønsker deg en fin dag og vi håper på sol!

Tigertina sa...

Er bare moro å pusle i hagen nå om dagen, blir tilogmed brun i samme slengen! :D

Mariann sa...

Deilig nå når det vokser og gror både ute og inne. Kjekt å pusle i hagen når vi har det så fint som nå.

Mia sa...

Har du redan fiskarna ute? Jag får se och få skurat min lilla damm tror jag.. Fyra är fyra fler fiskar än inga..
Så fint det blev med den stora sten, blir spännande att se resultatet till sommaren,
Fortsätt njut våren och liuking :)

Tigertina sa...

Ja jeg kasta dem uti, gadd ikke renske akvariet mer ;)
Jeg luker og koser meg, nå har det blitt litt kjøligere, men vi satser på sol og pent likevel!

Nå har desverre frøken klukk dratt til de evige blomsterbed for å grave etter mark... Hun ble dårligere og dårligere, så skulle til å dra til dyrlegen å få henne avlivet idag, men da jeg kom ut i mrges var hun allerede død...
Rest in peace tuppelura!

Elisabeth sa...

Så koselige bilder, artig med dambilde også.
I min dam lever fiskene ute hele året. Med pumpe og en liten varmekolbe går det helt fint.
Og jammen var det fiskeyngel der iår igjen..kanskje de trenger å holde varmen under vinter`n, at det er derfor det blir så mye unger, hoho ;)

Tigertina sa...

Kommer nok til å gjøre det til høsten, Elisabeth :)
Det høres ut som de har holdt varmen ja, hadde nesten ikke trengt varmekolbe der jo :P

Min Verden sa...

Godt vi har noe å drive med :) Er det ikke helt herlig med vår - selv om nordavinden er stri i dag. Har kost meg i planterommet. Der var det lunt og fint og små, små spirer :) Hanne

merethe sa...

Det er kjedelig når dyra blir syke. Har selv hatt høns og det er koselige fugler å ha i hagen. Vi ønsker oss dam i hagen vi også men vet ikke når vi setter igang. Det er masse annet vi vil ha ferdig først. Så koselig at du liker pilegjerdene mine da :) Det gir litt romfølelse i hagen å dele av med slike. Blir nok også noen levende pilegjerder. Det ser så lekkert ut med slike grønne vegger. Deilig nå når det begynner å blomstre i hagen. Ha en flott påske. Klem Merethe

stallnilsen sa...

Heia, e bare innom dæ før og ønske dæ en riktig fin påske, hilsen Lisbeth ,:)

Tigertina sa...

Tusen takk for trivelige kommentarer! Og god påske til dere alle!