søndag 12. februar 2012

Så-tid!

Er en stund siden jeg sådde nå, det gjorde jeg faktisk samme dag (eller, natt =P ) som jeg la ut giveawayen!
Men har ikke ønsket å gjemme bort sjansen til å vinne premier under en haug andre innlegg, så har venta med å lage innlegg om det.. Husk å melde dere på folkens, eget innlegg med påmelding to innlegg under dette! =)

Morgenstemning på vei til jobb i går =)


Men nuh har jeg endelig fått lagt inn den foreløpige sålista på pc, og sortert den alfabetisk. Og heeeeeer er resultatet! :

Aconitum sep. Ivorine
Androsace strigillosa
Anemone Tomentosa
Alcea Rosea “fruity mix”
Alcea Rosea “summer carnival”
Alcea Rosea “nigla”
Allium “purple sensation”
Arnica Montana
Aster Nova-Belgii
Astranitia Major “Hadspen Blood”
Cercis canadensis
Chaenomeles Japonica
Clematis vitalba
Cobaea Scandens
Digitalis Purpurea (Hvit m. røde prikker)
Digitalis Purpurea “mix”
Dracocephallum ruyshianum
Gypsophila repens rosea
Helenium
Helichrysum
Hosta
Incarvillea
Iris sibirica “mrs. Roow”
Leonrus sibiricus
Meconopsis betonicifolia Alba
Meconopsis x Lingholm
Nicotiana “perfume purple lilac”
Origanum Majorana
Rhodochiton atrosanguineum¨Delphinium “Magic fountain”
Rhodiola atropurpurea
Salvia Sclarea
Salvia Viridis
Saponaria officinalis
Verbascum phoenicum
Viola Cornuta

Har tenkt å forsøke å få de frem i planterommet i kjelleren, håper det fungerer.... Har jo fiksa det til med lys, undervanningsbrett og greier...:
Har funnet ut at det er litt vel kaldt der nede... I fjor var det rundt 10 plussgrader der, i år er det av en eller annen grunn mye kaldere, men heldigvis ikke nær null (vann som står der inne er ikke ubehagelig kaldt)
Men det er likevel litt for kaldt til å få god spiring, så nå har jeg flytta de opp i stua, frem til det begynner å komme noe grønt! Deretter skal jeg flytte de ned igjen, muligens med noe varmeelement av ett eller annet slag...





Krysser fingra for at noen dager i en god og varm stue gjør susen!
Noen som vet om billige og bra varmeovner? Som tåler å stå i fuktig miljø? (Kjelleren er dårlig drenert, og er litt fuktig nemlig..) Sleng inn en kommentar med tips! =D

God uke til alle mine følgere! Nyt det fine vinterværet som er spådd!

7 kommentarer:

merethe sa...

Det var en flott så liste :) Lykke til. Jeg starter snart :) Ha en flott uke. Klem Merethe

Tigertina sa...

Takk for det, og lykke til! :D

stallnilsen sa...

Hei på deg, så mye flott du har sådd, æ har ennu ikke begynt såinga, tenker æ venter til i mars :)

Lykke til med såinga, de spretter nok opp av jorda når de er klar for det.

Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth <;)

Tigertina sa...

Takk takk :D Klødde litt for mye i fingra, så klarte ikke holde meg til mars ;) Uansett var det enkelte som burde i jorda på denne tida om de skal rekke å blomstre, så jeg har kost meg meg disse! En liten vår midt i snøen som daler ned utenfor! :)

Margrethe sa...

Du får det til å klø i fingrene etter å så. Men - I fjor startet jeg tidelig, men erfarte at jeg ikke rakk å ta vare på alt i denne kalde årstiden, så nå holder jeg igjen. Utsetter alt. Men hvor lenge holder det når jeg blir fristet av blogger som denne :-). Etter sålista de å dømme får du mer enn nok å henge fingrene i. Lykke til.

Mathildes Eden sa...

Hei Tigertina! Og takk for koselig kommentar hos meg! Du har vært kjempeflittig på så-fronten! Snart blir det priklefest! Fortsatt god helg!

Tigertina sa...

Takk for det! Ja jeg veit, kommer nok til å angre meg når prikle-tida kommer :P