tirsdag 24. januar 2012

Planterommet er ferdig!

Så og si, litt rot gjenstår, men det er klart for å så! =D Da nærmer det seg vår!

Her er før-bilde, med fullt av potter og rot jeg bare har stappet inn der... :






















Med ett par sånne:














Og ett par sånne:

















Og litt kjetting, kroker i taket og ett handy mannfolk, så ble det sånn:






















Evt blir det lys og undervanningsbrett i hyllene og, men foreløpig ble det slik =D
Så nå skal jeg snart igang med så-onna! Mangler bare såjord, så er alt på plass!

Og folkens - det mangler bare 1 følger før det er giveaway! Så kom gjerne med tips til hva dere kan tenke dere i premie! =D

Jeg har tilogmed rydda og sortert i frøboksen min:
<- Her har dere en tv-kvelds jobb =P















<- Spindelvevsfrost på garasjen!





















<- Vi har litt skifer å bruke opp =P
Planen er å lage en sti fra veien og til uthuset, der var det voldsomt klinete i høst, men tror vi har mer enn nok stein, så får se an om det ikke blir en sti ned til tørkestativet og... Og drømmen er en skifersti frem til mitt hjemmebygde drivhus i viktoriansk stil... Det er gratis å drømme! =P







<- Dette er østsiden av garasjen, tatt fra sør og mot huset (nord). Her har vi masse syrin og en del or. Jeg fikk med en tue blåveis fra pappa, og den trives veldig godt her under løvtrærne! Har bestilt rødveis via importen fra Jürgen peters, håper den også vil få det fint her!
Det jeg egentlig skulle frem til, var at jeg har ett meget sterkt ønske om å lage en koselig sti her, med blomster og bregner som trives i halvskygge under løvtrær.. Har dere tips om andre søte planter som trives i slikt miljø? :)



Og med det sier jeg god kveld! =D

6 kommentarer:

Lin sa...

Såå fint planterommet ble!
Veldig bra!
Her blir det mye kos utover vinteren og våren tenker jeg!

Må også si at du ikke må sette frøboksen et utrygt sted. Min gikk i gulvet når vaskedamen var her i går og nå er alt hultetibulter igjen :(

Tua sa...

Tror jeg ble følger nr 30 gitt :) Har hatt litt nettlesertrøbbel, men nå er bloggen din tilgjengelig igjen. Misunner deg planterommet, ser fint ut. Ha ei riktig fin uke.

Grethe Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Så fint planterommet ble! Har også fått første potte under lyset. Jeg har en del frø som må googles før jeg aner når og hvordan de bør såes, men det er jo halve moroa.

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer! Lin: Den står ganske så trygt plassert i kjøleskapet, så det går forhåpentligvis bra ;) Kjedelig å måtte sortere alle posene igjen =O

Så moro! Da er det GIVEAWAY-TID! Så utrolig moro med så mange følgere! Kjempetrivelig! Kommer plutselig tilbake med eget innlegg om trekning og premie! :)

Inger Marie sa...

Kjempefint planterom du har fått deg...her blir mange fine sommerblomster til..gleder meg til å se hva du skal så:)

Tigertina sa...

Takk for det, gleder meg selv ;) dumme influensa..
Får håpe formen er bedre iløpet av uka, litt sent for enkelte frø, men bedre sent enn aldri :P