fredag 13. januar 2012

Planterom på vei!

Har lenge planlagt å gjøre om ett de to små rommene i kjelleren til planterom, men ting ahr stoppa litt opp pga litt trangt om pengene.. Det trengs hyller, undervanningsbrett og varme..
Hyller har vi satt inn, noen billige fra Ikea.
Undevanningsbrett fant jeg, eller rettere sagt støvlebrett =P På Rema til 30 kr pr stk! Kjempekjekt, som de sier på Sørlandet!
<-Okay, dette bildet fant jeg på biltema sin side, de jeg kjøpte er helt rektangulære og har avrundede "topper", men ellers ligner de veldig! =)









Også bestilte jeg meg plantelys:
http://www.ebay.com/itm/1pcs-3W-Extreme-Royal-Blue-Power-LED-445nm-Plant-Grow-/120836332001?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c226819e1
En rød og en blå.. Blå til våren for å stimulere vekst om våren, og rød for å simulere høst og få planter til å gå i høstmodus..
















Men så er det dette med E-bay da.. Det er farlig det =P For det viser seg det, at disse lampesakene jeg har bestilt må kobles til noe spesielle greier.. De er ikke pærer, så de kan ikke settes i lampe.. De er ikke lamper, så de kan ikke settes i stikkontakten..  To AA batterier blir for sterkt og sakene vil ryke, ett er for svakt.... Hmmm... Jeg har kjøpt meg trøbbel X) Men heldigvis kostet de bare 40 kroner tilsammen =P

Jaja, skitt happens sies det.. Fikk nå bestilt meg arbeidsuniform til Aromaterapien ihvertfall, 4 plagg for prisen av 1 her til lands... Pluss tøyfarge til å farge gamle gardiner med, så jeg kanskje kan lage klær utav de.. Finfint altså =D

Og fortalte jeg at frøene fra Swallowtailgarden.com har kommet? De kom i romjula! Derfor er jeg så gira på å få ferdig planterommet, jeg har VÅRABSTINENSER! DeLuxe-versjonen... Frøøøøøøøøøø.......

<- sånn vil jeg ha det........  NÅ =P













I tillegg vant jeg frø på julekalenderen på Hagegal, spennende =D
Så når jeg får lysa til å funke, evt om jeg setter opp en lampe med hvite lysrør, så blir det liv i kjelleren!Det er makt i de moldede hender!
Vi leses =P

2 kommentarer:

Lin sa...

Så gøy at du lager planterom.
Jeg har et i min kjeller og jeg har kjøpt lamper på Biltema. Det er ikke sånne proffe plantelys, mer slike som er til verksteder, garasjer osv. De er vanntette. Jeg har en under hver hylle og når jeg vanner blir det gjerne litt vannsøl. :) De koster ca 200 for en med 2 rør. Jeg har hatt mine i 2 år og ikke byttet rør ennå. Jeg kjøpte 2 for 3 år siden og 4 nye for 2 år siden. Fungerer greit!
Jeg skal dit ned akkurat nuh og komme igang med såingen! :)
Goood helg!

Tigertina sa...

Weee, takk for tips! Skal til Biltema nå, og tror jeg skal kjøpe med en eller to slike, for å være sikker på at jeg har lys til de grønne små ;)
Kos deg med såingen! :D