tirsdag 3. januar 2012

Import... og nerver...

...fra lommebokas side, ikke min altså!
Jeg har nå meldt meg på import som Trine på Hagegal-forumet arrangerer, og jeg prøver meget hardt å begrense meg selv... For det er ufattelig mye nydelig der vi skal bestille fra, men de er ikke akkurat så billige...... http://shop.alpine-peters.de/ Sjekk selv, og ikke minst sjekk Hepatica-ene! Det er veiser, på godt (?) norsk... Du veit, vårblomster...
Trodde du det bare fantes blå- og hvitveis? Da tar du skammelig feil =P (Det gjorde jeg ihvertfall.... ) Og de er ikke billige heller... Derfor blir det litt av hvert istedet for kun Hepatica! =)
Foreløpig har jeg lagt til disse i lista:


















Primula x auricula ' Gnome '




















Primula x pubescencs Alba


















Gentiana Occidentalis Sämlinge - er litt i tvil om jeg heller skal ta en klarblå Gentiana istedet..




















Helleborus Orientalis Sparfüchse S-01

















Hepatica nobilis var. nobilis rote Töne




















Det var ca 400 kroner... Fine er dem, eller hva? =)

Noen som veit om det er problemer med Blogger om dagen? Har nå endret innlegget for x-te gang, bilder og tekst hopper rundt etter egen vilje her... Så om bilder og tekst ikke stemmer overens - beklager . men nå gidder jeg ikke fikse det flere ganger! =P

Anemonella thalictroides Babe JP

15 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Är det en julros den sista? Den är ju så fin så jag nästan tappar andan. Den hade jag köpt direkt!
Ha en bra dag
Annika

Inger Marie sa...

Hei:)
Kjenner til dette...og det blir for mere enn en hadde tenkt:) jeg er veldig svak når jeg har følister forran meg...ja,ja da får jeg helller spare på noe annet:)
God onsdag:)

Tigertina sa...

Det bildet skulle stått øverst.. her har blogger-nissen vært ute med rampestreker igjen ;) Det er yfattelig mye nydelig, hadde stooore problemer med å velge mellom alle skjønnehtene der - vil helst ha alle! =P

Inger Marie - jeg bruker heller penger på frø og blomster enn ferieturer ;) Synes det er fornuftig bruk jeg =P Tihi! :)

Linda sa...

Å for noen skjønnheter, skjønner godt pengene flyr... :)

Landbohaven sa...

Gode billeder.
Godt nok mange smukke blomster. Det kan da ikke andet end give et smukt blomstrende haveår.

Mia sa...

Du får räkna på hur mycket du kan bruka på tulipaner utöver våren, det blir en del det också, som bara står och vissnar på bordet. Det brukar i varje fall hjälpa på mina nerver, säger hellre nei takk till dom och får mig nya plantor i hagen, vackra val dessutom :)

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Farlig fristelse!
Den der sjokkrosa "Hepatica nobilis var. nobilis rote Töne" var stilig, om man får bruke slike uttrykk..?

Hverdagsglede!! sa...

Så nydelige blomster du har valgt for våren.
Frstår godt valget ditt =)
Når vi trives i hagen er det jo kjekt å la seg friste!

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer! :D
Blomsterstjernen - du får bruke de utrykkene du vil ;)

Jeg bruker heller penga på dette enn dyre ferier, dyre sminkeprodukter, kremer og lignende ;) Hagegal? Jepp!
Det er så koselig med en vakker hage! Og det er verdt det!

Beklager så mye, nå har jeg endret innlegget - og laget det helt fra scrathc - for 5te eller 6te gang, og fremdeles klarer visningen å få bildene ut av rekkefølge.. Jeg gir opp, dere får nyte dem der de står!

4 i Kiellandsgata sa...

Oi, oi, oi. Dette var fristende, så skjønner godt at det er vanskelig å bregrense seg=) Utrolig fine blomster. Tusen takk for koslig kommentar på bloggen. Tror du kommer til å få rett.... den blir nok malt i en eller annen hvitfarge. Er bare så redd for å angre=) Ha ei fin helg=) Vibeke

Maria sa...

Her var det go'biter , ja :-)

Tusen takk for veldig hyggelige ord på min blogg, Tigertina.

wenche`s hage/ hobby sa...

Mange fine innkjøp ;)Ja det har lett for at det blir dyrere enn en tror,men jeg bruker heller penger på planter isteden for tobakk (og det er dyrt det)
Det er 2 koi og ca 9-10 gullfisker i dammen,noen av dem er yngel som har vokst opp i dammen og inne i akvarium.

Tigertina sa...

Takk for det, synes de er fine jeg og ;) Romlemantisk blir nok stikkordet dette året ;)

Fornuftig, den røyken er både usunn og forferdelig fyr! (88 kr pr 20pk på Rema nå om dagen..) Er så glad ingen her røyker!
Takk for svar Wenche! Vurderer nemlig å la gullfiskene være ute neste vinter, om den blir like mild som denne! :) Trodde kanskje ikke de ville tåle det, men om de takler det hos deg.......... ;)

Furulunden sa...

Du spurte hva som er på bilde 5 på min blgg:) Det er et ferskentre som jeg har i en sydvegg. Det var første året den hadde overvintret og blomstret så utrolig vakkert. Noen fersken ble det også:)

Tigertina sa...

Tusen takk for svar! :D Det var helt utrolig vakkert! Nam, fersken fra egen hage i Norge, det er ikke dårlig!