lørdag 22. oktober 2011

Vi mangler ett av "barna" våre...


Til den som kjørte på, og forlot katten vår i grøfta:
Om du har kjørt på, eller bare såvidt mistenker at du muligens kan ha truffet ett dyr - så er du pliktig til å stoppe og se etter!
Etter alt å dømme, kunne du ha reddet livet til vår lille engelpus! Vår lille moroklump, som alltid fikk oss til å le, og som vi elsket som ett barn!
Hadde du stoppet, sjekket, og sagt ifra til nærmeste nabo, evt ri...ngt dyrlegen, kunne vi kanskje hatt godgutten vår enda. Eller i det minste sluppet å lure på hvor han var, i 1 uke!
Det hadde kostet deg hele 5 minutter! 5 minutter av din dyrebare tid kunne reddet ett liv, eller i det minste forkortet lidelsene!

Alle sjåfører (Og passasjerer); Tenk dere om! Stopp og sjekk, heller 1 gang for mye enn 1 for lite.. Neste gang kan det være din lille engel som ligge i grøfta!
 
RIP Peter Pan/ "Dotten".
 




 <- Mat?
 <- Nykastrert..
<- Yumm, kvist!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<- Liten, men kjekk!
<- Snø for første (og siste..) gang!
<- Små puser, stor vannskål..
<- Begynner å bli mørkere i pelsen.. Er det rart han fikk tilnavnet Dotten?
<- Første høsten! (-10)
<- Vakker, og vet det!
 <- Søsknene på sofaen..
<- "Dotten" var en sjarmør fra første stund..
<- Hvil i fred, vakre godpusen vår! Du vil alltid leve videre i våre minner! Og takk for all gleden og kjæreligheten du har gitt oss! Elsker deg pus! <3

13 kommentarer:

Laila sa...

Å nei så trist, føler med deg, har jo dyr selv så jeg får helt vondt når jeg hører om sånt.
Klem fra Laila

Marit sa...

Huff, nå begynte jeg nesten å gråte. Jeg har selv opplevd akkurat det samme for noen år siden. Det er bare grusomt trist. Jeg føler med deg. Klem fra Marit

wenche`s hage/ hobby sa...

Så trist,det blir så tomt når et dyr blir borte.
Klem

Elsa sa...

Dette var trist lesning.
Sender stor trøsteklem

Ellen sa...

Nei vet du hva, slike historier får blodtrykket mitt til å stige! Jeg blir så sint og lei meg når jeg hører om sjøfårer som bare kjører videre etter å ha kjørt på et vakkert unikt katteliv. Du har min fulle sympati og medfølelse i sorgen. Det må være veldig trist for deg. Har selv 5 katteengle barn som jeg elsker veldig høyt. Stor trøsteklem! Det var en utrolig vakker katt.

Inger Marie sa...

Åååå stakkars deg...jeg gråter med deg..dette var veldig trist. vet alt om hvor glad en er i alle familiemedlemmene.
At ikke folk kan ta ansvar...det er så smålig gjort...sint blir jeg.
Søte pusen...

Tigertina sa...

Tusen takk alle sammen! Det gjør godt å lese at så mange bryr seg, og vet hvor mye ett dyr kan bety for eierne! Mange kaller det "bare en katt", men dyra er så mye mer! De er familiemedlemmer, høyt elskede venner!

Desverre er det altfor mange som ikke ser på dyr som noe levende, mer som ting som kan kastes - istedet for levende, tenkende skapninger med sterke følelser og personlighet..
Den siste uka har jeg grått, ledd, og vært fly forbanna om hverandre...

Men jeg vet 1 ting, og det er at elskede Dotten hadde det bra den året han fikk leve!
Og jeg er sikker på at han er innom og passer på oss, og sørger for at vi smiler av alle de gode minnene, fremfor å gråte for at vi ikke har ham med oss lenger..
Han gav oss så mye glede, lille sjarmøren og spilloppmakeren vår..

Så igjen - mange tusen takk for omtanke og hyggelige, støttende kommentarer! Det varmer! <3

Hagealven Lunalu sa...

Åh nei, så trist! Jeg var bare 7-8 år da min første katt ble kjørt over foran øynene på meg. Det var helt grusomt.
Helt forfærdelig å tenke på at noen bare kan kjøre videre som om ingenting har hendt. Sykt!
Sender en stor og varm trøsteklem.
Ps - Peter Pan var helt nydelig!!!

smgj sa...

Dette var trasig lesing. Huff ... Små skapninger som tar stor plass i husholdningen. Klem.

Min Verden sa...

Bilder kommer - det kan du regne med! Så utrolig trist med kattepusen. Det er så leit med kattene som blir borte og fryktelig når sjåførene lar dem være.

alvehagen sa...

Så vakker pusekatt <3 Det skjærer i hjertet...

haltepinken sa...

Forferdelig sørgelig!

Tigertina sa...

Tusen takk for trøstende kommentarer! Omtanken varmer!