lørdag 1. oktober 2011

Tror snart...

...at jeg bør lage en ny blogg med interiør og andre dilledalleting som ikke har noe med hage å gjøre =P
Har nemlig malt ferdig bordet på kontoret, og hengt opp rote-skjul i form av gamle gardinger =P
Så nå er kontoret/hobbyrommet så og si ferdig :)






















Idag (eller, nå er det faktisk i går =P ) var jeg ute og nøt sola, og fikk tatt litt bilder! I tillegg fant jeg en plante jeg ikke er helt sikker på hva er, og ikke husker jeg å ha sådd eller plantet noe slikt heller.. Noen som vet hva dette er? :
<- Minner meg om brudeslør, bare fylte og litt større blomster... En halvmeter høy ca..
Høstastersen blir bare flottere og flottere, nesten hele "busken" er lilla!


 <- Noen av syrinene i min kommende syrinhekk har fått skikkelig flotte høstfarger!














Månedsjordbærene er noe årstids-forvirrede, og har søte, gode bær nå ;)


<- Denne skjønnheten hadde surret seg inn i boden, så jeg fanga'n og satt den på en blomst :)












<- Fant en furu-gren, som passet fint som kanting av bed ved dammen =)














Vel, nå er det vel på tide å busse lallan, selv for kveldsjobbende rema-damer... Hehe, fikk tilogmed høre at jeg var søt istad, var noen fjortisfulle guttunger på parkeringa da vi stengte =P Fra barn og fulle folk.... ;) Tar det med meg og gliser godt =P
En god helg til alle! =D

13 kommentarer:

Mariann sa...

Det ble flott på hobbyrommet nå.
Planten med de hvite blomstene ser ut til å være nyseryllik, Achillea ptarmica. Hvis den liker seg kan den spre seg endel. Nydelig asters! Jeg spiste også månedsjordbær i går.
God helg!

merethe sa...

Så fint det ble i hobbykroken. Det er så deilig å ha et godt sted å sitte med slike ting. Jeg synes ikke det gjør noe å blande litt interiør i hageblogg :) Hage er jo litt sesongbetont...iallefall for meg. Ja nå har vi hatt noen deilige høstdager med masse sol. Her er det stor kosefaktor. Og dagene blir tilbrakt ute.
Tusen takk for gode ord på bloggen min. Alltid koselig høre at det man viser frem blir satt pris på. Ønsker deg en flott lørdag. Klem Merethe

Hagealven sa...

Det ble kjempefint i hobbykroken! Synes absolutt du skal lage deg en til blogg - om litt sånn dilldall interiør stæsj osv.!
Og så håper jeg du kommer innom min andre blogg når jeg forlater hagebloggen for en stund ;-)
Klem

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer :)
Hagealven: det skal jeg gjøre! :)

God søndag til dere alle!

stallnilsen sa...

Syns de kigner på Hvite Dubbler, de fins både som enkle og doble varianter, æ har begge i hagen.vet ikke om de har annet navn og.
Takk for koselige kommetarer hos meg, og ha en fin søndag, hilsen Lisbeth.

ps . får se om du får dette innlegget fra mæ

Tigertina sa...

Tror sannelig Mariann har rett, det ligner veldig på Achillea ptarmica "the Pearl", eller fylt nyseryllik!
Jepp Lisbeth, fikk kommentaren ;)
Hvite Dupper har annerledes blader, men blomstene lignet veldig :) Takk for tips og råd!

Anne (Moseplassen) sa...

Skulle akkurat til å foreslå navn på hvit blomst, men ser du har fått tipset allerede :) Herlig med noe lett og nett nå på høsten.

Vakker farge på astersen!

Tigertina sa...

Ble litt overraska da jeg fant den, kan ikke huske å ha plantet noe slikt, men den er så vakker at den fikk plass i ett av verandabedene mine :)
Takk, den er enda vakrere i virkeligheten! :)

Anki sa...

Skulle også foreslå nellik, men ser du allerede har fått det, og latinsk, så :).

Nydelige bilder! Stilig med den stammen som kant!
Ha en fin mandag :)

Inger Marie sa...

Hobbyrommet ditt blir veldig fint...og her kan du boltre deg utover vinteren...:)
Takk for hyggelig besøk hos meg:)

Tigertina sa...

Takk for trivelige kommentarer! :)
En god uke ønskes dere alle! :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

En sånn roteskjuler var veldig praktisk. ☺

Tigertina sa...

Jepp, nå kan jeg stappe masse rot under bordet uten at noen kommenterer det ;)