mandag 31. oktober 2011

Oktober er snart over!

Hvor blir tida av? Synes ikke det er lenge siden kalenderen gikk fra august til september jeg...
Tror jeg begynner å bli gammal jeg :P (ja nærmer meg hele tre-og-tjue! Eldre enn jeg noen gang har vært! Tenk det!)
I helga har jeg endelig fått tømt og rydda inn alle utepotter, satt alle hagemøbler på høykant (Har ikke innendørs lagringsplass nok til å sette dem inn.. Harda bud!) og dekka alle bed med granbar til tross for at jeg egentlig er imot dulling med plantene =P Litt dobbeltmoral her i år, men det har sin forklaring: Min kjære sagde ned en hel haug greiner fra ei gran ved verkstedet. Og jeg fant ut at det kan jeg liksågodt bruke til noe fornuftig! Så dermed ble det både dekking (av de forhåpentligvis hardføre plantene i bedene), i tillegg til en granbar-krans! :) Så litt hageting har det blitt, om ikke så mye!
Her er litt oktober-bilder fra meg!

<- Høsten kan vøre utrolig vakker, bare man ser etter! :)
<- Gule peonblader, i kontrast til det klargrønne, friske til Summerwind'en! Den har enda nye knopper!
 <- Se, så ryddig garasje! Avtalen da vi flyttet hit var at jeg skulle få garasjen, siden Mats har rimelig ny bil med fjernstyrt diesel-varmer.. (Luksusdyr :P )
Men den gang ei, jeg fikk garasjen første vinetern, men den siste stod den andre bilen han her inne - på bukker! Og jeg frøs :(
Så nå tvang jeg ham til å jekke ned bilen, deretter tauet vi den bak til verkstedet, ryddet og feiet hele garasjen - og voila! Golfen har inneplass i vinter :D (Det hjelper å være streng!)

<- Syrinblad i "bekken"
<- Summerwind-knopp!





















<- Smokie, Joy og jeg tusla en liten tur over åsen bak huset.. Jeg elsker stedet vi bor! Dette bildet er tatt ca 30 meter på baksiden av huset <3
Bare for å gni det inn! Hehe nei, er ikke derfor, men derimot fordi jeg er så utrolig takknemlig for at jeg får bo her jeg bor, med mine kjære! Både på to og fire ben, med fjør, pels, skjell og skjegg!
<- Frostmorgen...
Vi får oppleve så utrolig vakre solnedganger her! Av en eller annen grunn virker det som de kommer mye bedre frem her enn to mil sydover, der jeg vokste opp.. Hmm... Nydelig scenario er det nå ihvertfall, helt intense farger! Og med det sier jeg nattinatt - ha en flott ny uke! :)

10 kommentarer:

Mia sa...

Jaf förundras över en del rosors vilja till att ge upp, vilken livskraft! Solnedgången är fantastiskt vacker hos dig, och, golfen har fått det gott :)

Tigertina sa...

Samme her, flere av dem er like grønne og livlige enda! Trodde de liksom skulle gå i vinterdvale jeg, men de har andre planer! Imponerende! :)
Jo takk, trives meget godt selv ;)

Inger Marie sa...

Hei:)
Så flotte bilder fra høsthagen din..og naturen du har ved deg:) Ja, en blir både glad og takknemlig av å få bo så nært naturen...godt for kropp og sjel:))

Tigertina sa...

Takk for det :) Ja det er helt herlig å kunne bo slik, og ikke i asfaltjungelen! :)

Ingrid Andrea sa...

Hei, så hyggelig å se at du har lagt deg til som følger hos meg! Velkommen:)) Jeg følger så gjerne deg også:) Ser veldig koselig ut plassen der dere bor!
Klem fra Ingri Andrea

Tigertina sa...

Legger til alle interessante blogger jeg finner ;)

Ps: Blir nok litt lite aktivitet her utover nå, har laget en blogg om høbby og interiør: www.husetpafjellberg.blogspot.com :)

Anki sa...

Nydelige bilder og superfine farger i siste bilde!
Ha en fin søndag :)

Tigertina sa...

Takk for det :)

Maria sa...

Så fine bilder og så fint sted å bo:) Ser helt idyllisk ut:) Takk for titten!
Ha en fin mandag!
Maria:)

Tigertina sa...

Takk, trives veldig godt her :D
I like måte :)