lørdag 24. september 2011

Verkstedet har snart tak!

Ja, min kjære bygger jo snekkerverksted, og det har gått litt trått i sommer.. Mye regn og lite gjort. Men igår kom endelig takstolene! Verkstedet er så bredt at dette er maksimum spenn på takstoler.. Ganske bredt med andre ord.. I tillegg blir stolene så høye at de kommer i to deler, en slags A som har blitt delt på midt-streken ;)





















Idag var jeg og hjalp min kjære litt, og jeg skal love dere, dette blir høyt! (9 meter på mønet når toppen av A-ene er på plass..) Vi forsøkte å heise opp den ene toppen, og fikk den opp etter en time ca :P Så nå blir det innleid kran på de resterende 27 ;)
Tingen er bare den, at jeg har høydeskrekk.. Jeg blir helt skjelven bare av å stå på en trappestige eller klatre i ett lavt tre, og nå skulle jeg balansere på noen planker 7 meter over ett betonggulv?
Hjelp!
<- Laaaangt ned!
<- Langt opp!
















Det gikk overraskende greit! Det var veldig ekkelt å klatre opp og ned i stillaset, og de første nervepirrende minuttene var ikke morsomme.. Men etter det ble jeg nesten vant med det, og klarte å hjelpe til, og nyte utsikten! =D
 <- Vi skuer utover vårt kongerike :P
 <- Siste del av takstolen på plass! Eller toppen av A-en ;)
<- Mange takstoler som mangler toppen... Men også fin utsikt, nesten helt over skauen!














Og idag har hønene lagt sitt første egg!
<- Dobbelt så stort so en drue ;)

4 kommentarer:

Mia sa...

Ja det är konstigt hur fort man vänjer sig när man först är där uppe, delar din otäcka känsla men behöver inte vara på tak annat än när det ska skottas snö (vilket förhoppningsvis dröjer länge till...)

Tigertina sa...

Godt det er flere som ikke liker høyder ;)
Håper inderlig snøen drøyer til desember ihvertfall! :)

salige lavendel sa...

Spennende med nytt bygg! Ikke så gla i høyder jeg heller...men sikkert sunt å utfordre det litt så blir man kanskje kvitt hele høydeskrekken.

Tigertina sa...

Ja det er spennende, men det skal bli godt å få det ferdig! :)
Hehe, det er jo lov å håpe? Man blir ikke mindre redd tror jeg, men bare vant med høyden.. Det er like ille neste gang jeg skal opp :P