onsdag 14. september 2011

Vel, jeg advarte dere...

... om at det kommer til å bli en del andre ting enn hage på bloggen her fremover..

Nå føler jeg bare for å legge ut noen skryte/skjemsels-bilder av den første kjolen jeg noensinne har sydd! Og det etter mønster (Som jeg forøvrig ikke forstod så altfor mye av =P )! Jeg skal nemlig sy min egen brudekjole, og det lønner seg alltid å lage en test først, en dummy.. Så da gikk det utover noen gamle dynetrekk fra pappa ;) Denne ble ikke lagd etter mål, så har masse løst stoff på ryggen, og ermene ble feil +++, men jeg klarte å få til en kjole! =D Jeg advarer mot sterke farger =P
 <- Jeg elsker middelalder, renessanse og fantasy-stil, og man gifter seg (Forhåpentligvis) bare 1 gang..



Selve brudekjolen blir i lys, lys lilla silkeaktig stoff, med hvit kontrast i midten av kjolen (Kontrasten ikke er lagt inn i denne dummyen...), og en tiara/hodebånd i denne stilen:
 Så nå har dere fått en forsmak på alt det rare som kan dukke opp her i vinter =P Dere BLE advart ;)

15 kommentarer:

wenche`s hage/ hobby sa...

Gleder meg til å se hva mere som dukker opp framover ;D
Stilig kjole :)
Du klarer helt sikkert å sy brudekjolen :)
Kos deg.

Tigertina sa...

Takk for det, det går litt i rykk og napp, men der blir ganrantert mer! ;)

stallnilsen sa...

Kjempefin kjole, du er jo kjempeflink. ha en fin kveld, lisbeth ;O)

Anne (Moseplassen) sa...

Utrulig bra stoffvalg!
Kjolen ble flott, gleder meg til å se den i brudeversjon :D

Anne (Moseplassen) sa...

Hei. Jeg sendte deg en epost en tid tilbake om at du hadde vunnet en liten plantepakke med meg (for en give-away jeg hadde for en mnd siden. Kan ikke se at jeg har fått svar, så kanskje eposten ikke kom frem?
Send meg en epost på moseplassen @ gmail.com
:)

Tigertina sa...

Tusen takk for det, blir nok sydd flere ganger før den endelige versjonen ;)
Wow, så moro! Har sendt deg mail nå :D

Hagealven sa...

Hei! Så koselig med besøk fra deg - tror ikke jeg her vært her før, men nå slår jeg meg ned, legger meg til som følger iallfall - så kan jeg komme flere ganger!!!
Kjolen kommer til å bli nydelig i lyslilla og hvit! Håper vi får se kjolen når den blir ferdig!!
Riktig god helg til deg!

Tigertina sa...

Heisann, så koselig! Velkommen som følger :D
Det skal dere få, jeg lover! (Det kan ta sin tid, men godt å være tidlig ute, er det ikke?)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Frisk brudekjole det der, he he. Glad for å høre at det var en dummy. Den ordentlige blir sikkert nyyyydelig, så flink du er. Og velkommen som følger hos meg, der vil du neppe finne særlig nyttige hagetips, men forhåpentligvis annet som kan underholde. Ha en fin søndag.

merethe sa...

Tenk at du skal sy din egen brudekjole. Så herlig. Og så artig med prøvemodellen. Ja det er greit å prøve seg noen ganger før en klipper og syr i det egentlige stoffet. Spennende å følge med sy prosjektet ditt. :)

Mia sa...

Så duktig du är, klänningen ser fin ut. Tänk sy sin egen kjole! wow. Min svigerinne giftet seg i en svart barock klänning, hun fick den sydd av en sömmerska, det var ovanligt men tydligen var det vanligt med svart brud för några år sen, några hundra år sen..

Inger Marie sa...

Så stilig kjole!
Du er da veldig flink:))
Gleder oss til å se hva du kommer med utover:))

Tigertina sa...

Takk alle sammen, så koselig med sånne hyggelige kommentarer! :D Hehe Elisabeth, har ikke såå fargerik smak ;)
Ser flere og flere som gifter seg i andre farger enn hvit, og vet at i middelalder var blå fargen for uskyld og bryllup, og svart har visst også vært vanlig som brudekjole før hvit ble in :)
Så er moro å sy,er nok ikke så flink enda, men det kommer seg ;)

Charlotte sa...

Så flink du er Tina. :) Gleder meg masse til å se brudekjolen din. Og å følge med på prosjektet ditt. :D

Tigertina sa...

Takk vennen :D