tirsdag 27. september 2011

Prosjekt kontor/hobbyrom!

I går henta vi det gamle skrivebordet mitt hos pappa. Bordets aldet nærmer seg 100 år, laget av min oldefar i 1922! (Altså er det nå 89 år, om ikke regnekunnskapene min er helt borti natta =P )
Derfor er det moro å kunne beholde det i familien, og det var ingen som hadde bruk for det hos pappa lenger.. Det var mitt skrivebord i mange år, før min søster tok over.. Nå bor hun i Steinkjer ett år, og broren min har tatt over rommet hennes.. Så hun kommer ikke til å trenge det mer, hun heller..
Og jippi, da er det fritt frem for meg!
Det var malt før, men min mor lutet det ned til trefarge igjen, så det har sett slik ut i mange år:






















Nå skal det stå på konoret/hobbyrommet, og der har jeg snart malt alt hvitt, så hvitt blir det! Har holdt på i hele dag, er mye detaljer på ben og hylle.
I tillegg var det noe som blandet seg med hvitmalingen og gjorde den gul noen steder, kan det ha vært igjen lut i treverket tro? :S Jaja, sånn ble nå ihvertfall resultatet:
<- Jeg ble veldig fornøyd, selv ihvertfall =)




















Fikk malt de to siste vegghyllene i samme slengen:
<- Ble en ganske mye lysere bare ved å male hyllene =) Nå mangler bare hobbykrok-bordet, så er alt hvitmalt =)



















Hønene har nå lagt tilsammen 6 egg siden lørdag! Bittesmå, men det er egg =D














Og Mats fikk leid inn kran fra Båstadsaga idag, så nå er alle takstolene hele!

















<- Pellisen fra svigermor trives i sørvinduet :D
Og med det sier jeg god natt! ;)

13 kommentarer:

marit´s,,, sa...

Skrivebordet er kjempefint , så moro og få tilbake et bord med så mange minner.
Ha en fin dag , Marit.

Tigertina sa...

Takk Marit :D Ja, det synes jeg!
Tak og i like måte! :)

Mariann sa...

Kjekt å eie noe som har litt historie med seg, og så var det jo rett og slett et veldig flott skrivebord.
Supert med egg fra egne høner. De blir vel større etterhvert.
Ha en fortsatt fin uke!

Inger Marie sa...

Så gøy med ting som har en historie... og det passet jo kjempefin på hobbyrommet:))

Tigertina sa...

Ja, takk, synes det er fint selv :)

Mariann: Ja de blir forhåpentligvis det ;) Stekte egg i panne idag, og alle 8 de har lagt hittil fikk plass oppi :P

Anki sa...

Så fint det ble! Her snakker man skikkelig håndverk. Tenk å ha noe slikt i eie :)

Klem og tusen takk for kommentar :)

Tigertina sa...

Jepp, det holder nopk 100 år til med godt stell, itt'no jysk-kvalitet her nei ;)

Hagealven sa...

Jeg er ikke så opptatt av møbler, men det er fint å eie noe med historie! Jeg har et symaskinbord etter bestemor - det passer kanskje ikke så veldig inn, men jeg synes det er fint fordet!!!
Synes bordet ditt ble kjempefint i nymalt drakt!!!
Ha en fin kveld - nå er det faktisk straks helg!!!!

Tigertina sa...

Alltid moro med gamle ting, om man bryr seg om møbler eller ikke :)

Ja det er sant! God helg til alle mine lesere! :D

Inger Marie sa...

God helg,Tigertina:)
Takk for hyggelige kommentarer hos meg:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Flott skrivebord. Utrolig hvor lyst det kan bli med litt hvitmaling.

Tigertina sa...

Takk for det :)
Ja, det hjelper veldig! Blir ett helt annet rom!

God helg til dere og! :)

shabby chic og lavendel sa...

Så utrulig fint det skrivebordet ditt er!! Eg elsker slike gamle møbler med sjel :)
Så ser eg og at du liker å sy... Trur eg må legge meg til som følger eg altså ;)

Ha en herlig søndag!
Klem fra Catharina