fredag 9. september 2011

Litt fra hagen nå i september!

Her er noen bilder av forskjellig i hagen akkurat nå =)
<- Jeg elsker beliggenheten til tomta vår!
<- Soppen trives veldig, de har likt denne sommeren! ;)
<- Oenothera Kunthiana, første blomst i år! =)
<- Summerwinden gir seg ikke :P
 <- Se så store, fine gulrøtter! De er skikkelig gode!
<- Sørget for å få opp fuglehuset, pip-pipen må jo ha mat nå utover! :)
<- Dette er ikke engang halvparten av årets gulrotavlin, vurderer å begynne å selge ;)
 <- Tok inn litt mer peppermynte og appelsinmynte :)
<- Forsiden av verkstedet er malt :)

11 kommentarer:

stallnilsen sa...

Kjempefin hage,ha en fin helg, Lisbeth ;O))

Tigertina sa...

Takk for det :)

Margrethe sa...

Det er vel ikke rart du trives og liker plasseringen av tomta! :-) Her ser det jo fantastisk koselig ut. Og det er morsomt å lese innleggene dine. Må si jeg misunner deg tuppene. Selv må jeg visst vente på dem til jeg blir pensjonist. Men da ...

Min Verden sa...

Vakkert! Det ser ut som hos oss omtrent :) Jorder rundt - og det er utrolig deilig å bo sånn, synes du ikke? Så hyggelig med høner. Jeg har også vurdert å få meg noen til neste år. Får se hva det blir til. De må jo både ha hus, vann og varme. Hanne

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer!
Vi stortrives, både to og firbeinte!

Høner er kjempetrivelige dyr, og har man ly (og helst varme), vann og mat til dem, så er de utrolig enkle dyr å holde! De spiser matrester og, potetskrell, mais og gulrotris...
Og så blir det så store, gode egg fra høner som virkelig trives! Knallgule plommer, noe heelt annet enn de man kjøper i butikken ;) Og gjødsel da, til oss hagegale..

Så jeg skal krysse fingra for at dere får dere høner, begge to! Jeg kan virkelig anbefale det!

Inger Marie sa...

Hei Tigertina:)
Så flotte bilder fra hagen din:)Og gulrøtter og urter fra egen hage er snadder:)

Asbjørg sa...

Så koselig det ser ut huset deres,og med DEN store hagen!Ikke rart du trives!Gulrøtter er kjempegodt,spesielt heimeavla!!

Tigertina sa...

Takk for det, begge to!:D
Det blir noe helt eget når man kan spise noe man har grodd frem selv fra frø, det smaker litt ekstra godt!

merethe sa...

En vakker plass dere har!! Ja er det ikke godt å bo på en fredfull plett på jord :) Det var litt av et prosjekt med hagedammen deres. Så flott ut.
Gulrøttene ja...må huske å ta opp gulrøttene i kjøkkenhagen. De er helt sikkert store nok. Må bli en gulrotkake i den nærmeste fremtid da.
Kiwi i hagen hørtes spennende ut. Hm...tror det blir litt flere planter på ønskelista mi til våren. Ha det fint og tusen takk for koselig hilsen. klem Merethe

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Enig, tomta ser koselig ut!
Jorda omkring ser ut til å være særdeles fruktbar også.
Har alltid ønska meg høner - frittgående, men kan ikke ha det her vi bor! Får nøye meg med nabogårdens på Lia. Drar dit snart, høst på fjellet skal bli deilig ;:OD)

Tigertina sa...

Takk for koselige kommentarer! Oi, gulrotkake, det kan jeg lage! Takk for ideen ;)
Og kos deg på fjellet, Vilt og Vakkert!:)