lørdag 3. september 2011

Hagemarked på Ramme Gård :)

Idag tvang jeg min kjære med til Ramme Gård, for der er det nemlig hagemarked denne helga!
(http://www.rammegaard.no/)
Jeg var på utkikk etter nye og spennende urter og kryddere, og ble ganske lang i maska da det viste seg at ingen der solgte dette denne helga..
Men istedet kom jeg derfra med en Heuchera 'Frosted Violet', og Magnolia 'Rose Mary', ikke heelt blink kanskje? =P Men fine okkesom!




















I tillegg var vi en tur innom Bauhaus, som trøst for Mats.. Og jeg klarer såklart å finne meg en tre-pack med kiwi-planter til 100 kroner, pluss espalier i plast som de skal få klatre på!
<- Tre forskjellige kiwi, de skal være herdige til -25 grader C.
Det er 2 hunnplanter og 1 hannplante, slik at de kan bestøves. Tror hannen skal få gromplassen midt i mellom damene, så det er størst mulig sjanse  for å få masse frukt!








Vi var også innnom en Norgesfor-butikk, og der fikk jeg handlet varmelampe til hønepønene, rhododendron-gjødsel (ironisk nok til magnoliaene mine), gressfrø til å rette opp skadene fra gravinga mi i sommer, og 15 kilo kattemat.. Det holder kanskje en måned =P
Det ble en dyr tur idag, med andre ord ;)  Krysser fingra for pent vær en av de kommende dagene (Overgartneren har enda ikke hørt min lille bønn fra forrige innlegg), så jeg kan kose meg med planting av de nye vidundrene =)


Jeg avslutter med ett stemningsbilde fra en nydelig morgen denne uka!
Ta vare på dere selv!

5 kommentarer:

Marit sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Du er heldig som har fått vært på Ramme. Jeg har lagt meg til som følger av bloggen din :-)

Tigertina sa...

Bare hyggelig :) Du er så flink til å kommentere selv at jeg blir rent imponert! Takk for kommentarene, det er veldig koselig!
Og velkommen som følger, moro at du liker bloggen såpass :)

Margrethe sa...

Så heldig du er som har fått tak i Kiwi. Høres spennende ut. Planter du dem ute? Jeg må nok følge med hvordan det går med dem.
Ha en fortsatt god helg.

Mia sa...

En givande tur låter det till. Ramme gård hann jag inte denna helgen (varit på Lillehammer..) men till våren så.. Grattis till nyförvärven, kiwi låter spännande :)

Tigertina sa...

Takk for det! :)
Ja, de skal tåle 25 blå grader stod det, så jeg skal plante dem langs garasjeveggen, hvor de får det varmt og solrikt :)
Jeg håper de vil trives, og gi masse god frukt!

Vi fikk aldri sett hagen, men neste gang jeg er i nærheten skal jeg garantert ta en tur i hagen der!