lørdag 23. juli 2011

Ufattelig...

Hva skal man si? Hva foregår i hodet til folk som klarer å skade uskyldige på denne måten?`
I skrivende stund er 7 døde og 2 hardt skadede fra bombingen i Oslo sentrum, og minst 10 døde og 38 behandlet for skuddskader etter skytingen på Utøya..
Sistnevnte er ungdom i alderen 14 til 25 år.

Om det hadde vært en person med ett politisk budskap, så burde han vel angrepet på ett litt annet tidspunkt? Ett tidspunkt da politikerne faktisk er på jobb, ikke bare renholdere og tilfeldig forbipasserende?
Og hva pokker skal han oppnå ved å skyte uskyldig ungdom? De er ikke perfekte, neivel, men hva har de gjort galt, annet enn å være på leir?
Jeg klarer bare ikke å sette meg inn i tankegangen - og jeg klarer vanligvis å sette meg inn i hodet på de fleste og det meste...

På en dag som dette er det igjen viktig å huske på at handlinger som dette ikke blir utført av raser eller hudfarger, av stater eller verdensdeler, men av enkeltpersoner og grupper som har mistet fokus på det viktige i verden: Samhold, omsorg, forståelse, empati og kjærlighet ♥♥♥
Værsåsnille- la være å bruke har skjedd i Oslo for å score billige poeng om innvandringsstopp o.l.

Dette er en tid for samhold og fellesskap, ikke for å diskriminere. Send lys og kjærlighet, ikke hat!

Idag vil jeg sende mine varmeste tanker til de etterlatte, de skadede og pårørende. De trenger all den lys og kjærlighet de kan få! Ikke gi denne barbariske handlingen mer kraft ved å fokusere på den. Send heller kjærlighet til de som trenger det, og la oss konsentrere oss om samhold og godhet, om å støtte hverandre og være gode mot hverandre! Ikke hold tilbake på kjærligheten, klem hverandre og fortell hverandre hva dere føler! I morgen kan det være for sent, noe dagens hendelser viser så altfor tydelig.
Lys og kjærlighet til alle!

Namaste!

Ingen kommentarer: