fredag 8. juli 2011

Blomstring!

Det er litt stille på meg om dagen.. For det første har det vært ganske travelt, jeg har fått en del nye kunder (noe jeg er veldig glad for! =D ). For det andre har det vært mye regnvær her i det siste.. Varmt, men bløtt..

Så det har ikke skjedd noe særlig på prosjektene, mens på blomsterfronten har det kommet seg veldig!
Og til dem som påstår at peoner ikke blomstrer året etter flytting, se her:

<- Dette er rosepeonen jeg fikk av min farmor i fjor. Den ble flyttet senest i april, da jeg lagde de nye bedene ved verandaen ;) De andre knoppene råtnet pga regnet, men denne er snaaaart utsprunget! :D
Vi fikk ett lass med s-belegningsstein i fjor, men har ikke rukket å hente dem... Så her om dagen lånte pappa lastebil og fikk dumpet haugen her hos oss ;) I samme slengen passet jeg på å få henta ett lass sand til dam og hønsegård! Så nå ligger det 10 tonn sand her, og jeg håper på finvær i helga så jeg kan fortsette på dammen!


Forresten: Mats skulle hjelpe meg med å flytte svillene bak dammen forrige uke.. Men det viste seg at marken har vært veldig aktiv der, for der det var steinhard leire i våres, var det nå myk jord som søkk sammen og skled ut under svillen.. Så vi forsøkte å grave vekk og legge steindekke under der svillene skal være..
Det var ikke bare-bare å få svilla dit heller, hylla var smal fra før, og det ble ikke bedre av den myke jorda.. Så jeg dro av skoa og vasset ut på en av hyllene i dammen for å ta tak... Og plutselig var det veldig glatt og mudrete gitt, og jeg raser nedi dammen til hofta =P Vi fikk oss en god latter begge to, og det var utrolig deilig å komme seg i dusjen etterpå! Temperaturen i dammen er det ikke noe å si på ihvertfall! ;)

Lykkefunden jeg kjøpte for et par uker siden har blitt plassert sammen med kaprifolene ved rosebuen.. Håper det blir fint :)


Det er vel egentlig det som har skjedd på hagefronten mht arbeid de siste par ukene.. Så da legger jeg ut noen bilder av det som blomstrer her nå! =D


<- Timian og Salvie


<- Mandarin

Over - Martin Frobischer blomstrer snart!

Over - Brannliljene bak garasjen er i fullt flor!

Over - Blomkarsen jeg sådde i våres blomstrer :D

Over - blomkarse, ringblomster, ringkrager og gerorginer :)

Over - Sånn ser skråninga ut nå... Ikke til å tro at det var bar leire der i fjor på denne tida? ;)

Over - Snart kan vi spise brokkoli fra egen hage :D

Over - det har blitt en del tettere og grønnere siden i våres ja ;)

Nå får jeg pelle meg på jobb snart, vi ses!

2 kommentarer:

marit´s,,, sa...

Så mye fint som blomstrer ,veldig fin blåfarge på salevien, Blomkarse har jeg sådd også den har så fine og fargerike blomster.
Ha en fin dag ,Marit.

Tigertina sa...

Takk for det, synes den er nydelig selv :D