onsdag 22. juni 2011

Prikleprikleprikleprikle.....

Næh, hvor ble det av april-været? :O
Mye torden her om dagen, og det følger gjerne luftdraget i dalen her - aka det går rett over huset  =S
Ikke alltid moro.. Men idag har det vært en del pent vær og sol, så plenen har blitt klippet, litt luking har blitt utført, men mest viktig var det vel at hele første etasje er ren igjen =P Det er en stund siden sist.. Slapp husmor? Jepp ;-)


Var med som arrangør for Sommer i Bygda her i Båstad på lørdag.. Det var utrolig vellykket, det gikk over all forventning! Vi hadde aktiviteter for barn, loppemarked, auksjon, utstillinger og oppvisninger på dagtid, og fest med live-band på kvelden. Bandet var ett lokalt ett - Smalltown Tommy and his True Believers, som spiller gammeldags rock'n'roll.. Det var folk i alle aldre, fra 18 og til 80, og alle storkoste seg!
Fikk tak i ett brukt kjøkkenbord med 2 stoler på auksjonen, til 200 kroner! Har lett etter ett litt mindre, og hvitt, bord lenge =)

<- Denne størrelsen er utrolig mye bedre til vårt smale kjøkken enn det gigantiske vi hadde før..  Også er det hvitt og =D













Derfor har det vært stille her, det og det varierende været har sørget for at haging ikke har vært høyeste prioritet den siste uka =P

Men idag fikk jeg endelig prikla ut en god del av de ørtenhundre frøplantene jeg sådde tidligere i år.. Det var på høy tid, og det er en del igjen.. Men har da i det minste begynt =D
















Mats og jeg rusla en liten tur istad, og fant modne markjordbær =D Markjjordbær er noe av det beste jeg vet om! Også fikk vi tatt med litt av sommeren inn, i form av buketter :)



Miss Bateman blomstrer! =D

<- Har hengt opp selvlagde lykter i syrina, det blir koselig når de tennes utover i de mørkere kveldene som kommer..
Ringblomster er så utrolig vakre! Her er en fylt versjon jeg har på trappa.


<- Denne karen fikk jeg sammen med noen påskeliljer, er'n ikke søt? :P Takk Elin!
<- Her er det prikla ut en del små bebiser, håper de vil trives!

<- Se her! Grønnsakshagen ferdig med duk!
<- Potetene vokser og gror som bare rakker'n! =D
<- Regnvær? Nå skjønner jeg ikke hva du snakker om! Hehe, var ikke her jeg ville ha bekk =P

<- Overkikador =P

Noen av de aller vakreste blomstersammensetningene jeg vet om, er det moder natur som ordner helt på egenhånd! :D

Hjelp! Hva er dette? Forslag tas imot med takk! Tusjen ble vasket av merkepinnen, og jeg klarer ikke å kjenne den igjen.. Det er garantert en hardfør staude, mest sannsynlig rosa blomster (lagde farge-system med merkepinnene) men hvilken?


Og med det sier jeg god natt, og drøm søtt!

Ingen kommentarer: