søndag 10. april 2011

Vår i hagen!

Endelig =P
De siste dagene har det generelt vært nydelig vær, idag var det litt disig, men veldig varmt og godt!
Jeg har gravd på meg vond rygg flere dager i strekk, men det er verdt det! For planene er store, og Mats sliter med allergien nå, så han blir heller inne..
Så da er jeg ute og svinger spaden som bare det, her skal det bli både dam, nye bed rundt verandaen, og fjellhage(r) =D
Her er før og etter ved verandaen:






Etter:

<-- Til venstre for trappen er det plantet forskjellige kryddere, rosen "Schneewitchen" og en grønn vindrue. Til høyre er det forløpig bare rosen "Summerwind".


<-- Under repoet skal det settes ett espalier, og der skal klatrerosen "New Dawn" få boltre seg, bare telen går i bedet der den står nå, så jeg får gravd den opp =P







<-- Jeg gravde opp ganske mye sprengstein for å lage det ene bedet, og den var kjekk å dekke stygge kanter og sånt med! Man tager vad man haver =P








Krydderbedet.




Skråningen det skal bli bekk og fjellhage, før og etter graving:
Før:





Etter:














<- Bekken kommer til å gå til venstre her, fra den mørke "flekken" på toppen. Der er det en naturlig kulp. Planen er å lage en dam i bunnen av skråningen, med en filterpumpe som pumper vannet opp i kulpen igjen =) Tror det blir veldig fint!

4 kommentarer:

Frøya-Heidi sa...

Spennende prosjekt du holder på med! Gleder meg til å se hvordan det blir etter hvert.

God vår til deg!

Mariann sa...

Deilig med litt varme og skikkelig vårvær.
Så mye du har fått gjort allerede. Det blir nok flott med bekk og dam, spennende.

Torill sa...

Dette vert kjempefint! Og så koselig hus!

Tigertina sa...

Takk skal dere ha, kjempekoselig med så hyggelige kommentarer! :D Har fått gjort masse idag, skal legge ut bilder nå!