søndag 10. april 2011

Hagemessen på Lillestrøm 2011!

Hagemessen på Lillestrøm holdt i år til i den største hallen, og Hagegal (se www.hagegal.no/forum) hadde stand der!
Og siden Hagegal er en non-profit side som drives på dugnad, så ble alt på standen også gjort på dugnad, og du verden for ett oppmøte! =D
Folk donerte planter, frø, prikleplanter og stiklinger i fleng, så standen ble betalt via salg av disse!
Fantastisk morsomt å se slik engasjement og gavmildhet!

Hagegal er en nettside med forum der det er gratis å være medlem. Her kan man spørre og grave om alt hagerelatert, og få svar fra erfarne hageeksperter fra hele landet! Her finnes folk fra hele Norge, tilogmed noen utvandrere til sydligere strøk!Og alle nivåer av kunnskap og erfaring.
Og ikke minst - en hyggelig tone! Det er ikke noen spørsmål som er for dumme, og ikke noe problem som ikke kan løses!
Hagegals "misjon" er å spre hageglede og kunnskap til flest mulig. Og siden det er mer og mer hagemøbler og dilldall på messer enn planter og grønt, så ønsket lederne å gjøre noe med det!

Og du verden, for ett resultat! Jeg stod vakt på standen med 3 andre fra 14.00 til 18.00 lørdag 9/4, og det gjentar jeg med glede til neste år! Det var kjempekoselig, masse hyggelige folk og kunder, og jeg lærte masse selv og! =D

Her kommer noen bilder, det ble ikke så mange som jeg hadde tenkt, da det var ganske travelt på standen (og det var bare positivt!)





2 kommentarer:

anne - moseplassen sa...

Uff, jeg kom meg ikke innom standen i dag. Hadde tenkt, men så ble jeg plutselig for sliten. Men helt enig med deg. Hagegal er en super gjeng!

Jeg la inn lenke hit fra en samling jeg har satt opp på moseplassen over blogginnlegg fra messa. Artig at så mange blogger om det i år! :)

Tigertina sa...

Så litt av foredraget ditt idet jeg rusla forbi, det hørtes veldig bra ut!
Kjempekoselig, takk skal du ha!