onsdag 23. mars 2011

Blomster i hagen 2010.

Her kommer det diverse bilder fra hagen (etter gravingen riktignok) i fjor..
Det er nok ikke lurt å bruke navsettingen min som fasit for en ny lærebok, men jeg skal gjøre mitt beste for at det ikke blir heeelt på jordet (greit vi bor på landet altså, men det får være grenser :P ).

Sommer-kattost, Malva på svensk. Synes denne er utrolig vakker! Blir flere slike i år!











Markdekkerrosen "The fairy". med skjønne, små fylte blomster.
Klatrerosen "New Dawn", dufter mildt og nydelig. Her sammen med dufterteblomster..
Den helskjønne toårige minirosen "Mandarin".
Hihi, måtte bare vise frem grønnsakshagen min! Den startet bra, men side-borda ble skjøvet ut av posisjon etterhvert.. Men man lærer av sine feil, og i år blir det pallekarmer til den store gullmedalje! :P

Vi har masse syrin i hagen! Den ene syrinen er skikkelig gammel, med tykke, vridde stammer! Også lukter det himmelsk noen uker i juni.. Elsker syrin, og vil ha enda mer! (Til tross for at vi har både ett kratt med hvit syrin, en eldgammel, svær lyslilla syrin og ett par yngre, mørklilla syriner..)
Gressløk er ganske så dekorativ den og! Smaker godt og ;)



Stilkrosen Allotria og hvite fioler, planen er at fiolene skal danne ett teppe langs bakken, mens rosene stikker opp...


Det kom 1 jordbær! =D ....noe sneglene også fant ut.. Jaja, det var jo ihvertfall pent å se på! =P Men markjordbær derimot, de trives virkelig i skyggen under gammel-syrina! Mumset på søte, små bær i flere uker jeg (Hysssj, vil ha dem for meg selv!)





 

Klatrerosen Golden Showers, ble litt puslete.. Får se om jeg får flyttet den i år, så den får litt mer sol.


Ja, det var en liten smakebit av min hage.. Det var mye mer blomster, men dårlig med tid til å fotografere dem =P Jeg gleder meg veldig til vårløkene begynner å titte frem, det får ikke vært lenge til nå! Satte nemlig ganske mange krokus og snøklokker i fjor, i tillegg til tidligblomstrende tulipaner.. Narsissene står allerede på trappa (for de hadde begynt å spire voldsomt nede i min mørke kjeller, og det virket som de trengte mer lys, og pga innendørs plassmangle ble de kastet i noen potter og plassert på trappa.. Det ser ut til å gå bra! Hehe, jeg ønsker meg drivhus/planterom der det ikke er så lett å glemme inn og ut-planter og løker =P)

Nå er det faktisk 20 grader i solveggen! Men det blåser endel, så akkurat nå nyter jeg solen fra kjøkkenet ;-)

Ingen kommentarer: